24-08-2017
Short Rally van Kasterlee - Complete voorbeschouwing
De piloten van het VAS kampioenschap rijden komend weekend richting Antwerpse Kempen en komen zo voor het eerst dit jaar buiten West-Vlaanderen. Wie punten wil scoren voor het kampioenschap moet minimum 1 maal buiten West-Vlaanderen rijden dus kan de Short Rally van Kasterlee automatisch op heel wat belangstelling rekenen. Afspraak komende zondag voor de 13de Short Rally van Kasterlee...
Deelnemers
Zoals de traditie het wenst komen er in Kasterlee heel wat sterke Nederlandse piloten aan de start, het lijkt ons ook onwaarschijnlijk dat er een landgenoot hen van de overwinning kan houden. Want met de Lancers van Piet Van Hoof, Sander Van Hoof, Hein Jonckers en Martin Van Iersel kennen we meteen ook de favorieten. Piet Van Hoof won hier al 9 keer, Sander Van Hoof stond al 6 keer op het podium en Hein Jonckers 3 maal.
Verder in het veld zien we nog Steve Matterne die zijn come-back in een EVO X, Eddy Vandevelde (EVO X) en Andy Heyrinck (Subaru Impreza).
Nu het onverhard verdwenen is uit de wedstrijd zal het ook uitkijken zijn naar de snelle achtertrekkers en zo komen er wel redelijk wat aan de start: Antoine Biesheuvel (Nissan 350), Tom Ceuppens (BMW 130), Stefaan Van Craenenbroeck (Lexus), Michel Smets (Manta 400), ...
Bij de Historics verwachten we een meer open strijd. Mats Van den Brand, de winnaar van vorig jaar, krijgt tegenstand van de BMW's van Guino Kenis en Tom Van Rompuy, maar vooral van Robert Droogmans in de Opel Manta 400.
Binnen de Historics woedt nog een andere strijd, die voor de winst bij de Oldtimers. Daar komen vooral Danny Kerckhof (BMW E21), Ronny Declerck (Opel Ascona) en Bram Fonteyne (Volvo 240) kampioenschapspunten sprokkelen. Zij moeten opletten voor de Opel Kadetts van de immer snelle Willy Cools en de jonge Glenn Rogiers. Verder zijn er nog de vele belangen in de lagere klassen, waar mensen als Mark Karnier (BMW) punten komen sprokkelen in functie van hun plaats in het VAS-kampioenschap.
Parcours en Timing
In de wedstrijd zit opnieuw de proef van De Hese, maar Goor zal dit jaar niet gereden worden. In de plaats komt de proef van Retiesheike. Deze proef is vroeger al gereden maar keert nu terug in een onuitgegeven versie. Met het verdwijnen van de proef Goor wordt ook afscheid genomen van het onverhard en zal het parcours voor 100% op asfalt en betonwegen gereden worden.
Onboardbeelden van de proeven zijn beschikbaar op de site rallykasterlee.be.
Alle proeven worden 4 maal gereden, met de eerste start om 9u05.
# timing
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Short Rally van Kasterlee