28-06-2017
Wedstrijdverslag - Ypres Rally - Steven Dolfen
Ook dit jaar bracht Ypres rally niet wat we ervan verwacht hadden. Eigenlijk is het best al een mager seizoen geweest los van onze prestatie in Moorslede en het meer dan bemoedigende debuut met de R5 met de steun van de mensen van Rallyteam Van Eecke.
Al de loze belofte's van afgelopen seizoen zijn intussen verteerd en we troosten ons met het feit dat we in een maand tijd meer hebben gerealiseerd qua sponsoring en teambuilding dan ooit tevoren. Nadat we in Wervik vroegtijdig de strijd moesten staken en de woensdag voor Ypres eveneens onze test moesten annuleren stonden we vol vraagtekens aan te start op de shakedown donderdag in Nieuwkerke.
Helaas werd onze vrees bevestigd en konden we de wagen niet naar onze hand zetten. Het verlies bedroeg 3sec/per km op de snelste mannen in R2, een eeuwigheid in de rallysport! Wetende dat we op onbekend terrein als dat van de Condroz vorig jaar ons konden mengen in de debatten om de scratch in R2 zouden we op ons gekend terrein altijd moeten kunnen wedijveren met deze mannen.
Dat een atmosferische R3 niet kan volgen tegenover de jongere generatie's R2's is een flauw excuus. De extra pk's die wij mee hebben onder da kap moeten altijd het verlies kunnen compenseren. Teleurgesteld trokken we donderdagnacht terug huiswaarts.
Vrijdagmorgen waren nota's maken nog bijzaak en gingen Laurent en Steven aan het bellen… Tuurlijk laat geen enkele piloot het achterste van zijn tong zien ivm afstellingen of dergelijke. Zo naïef zijn we niet (meer). Maar plots konden we Benoit Blaise strikken en samen met zijn ervaring en het kordate optreden van de mensen van Philcars hadden we op vrijdagavond na de eerste lus plots een volledige andere wagen ter beschikking. Niet dat we meteen voluit konden gaan, maar het vertrouwen groeide naarmate we de kilometers afhaspelde.
Toen we dachten verder de setup te kunnen verbeteren, de wagen naar onze hand te zetten begonnen helaas de remmen gekke kuren te vertonen en toen we voor een 2de maal helemaal zonder vielen hielden we het dan ook voor bekeken. Op dat moment waren we leider in de klasse met een minuut voorsprong, maar dit was eigenlijk geen doel...
Zoals Steven al aanhaalde op zijn FB pagina is de Clio R3 MAX een wagen die veel liefde en aandacht nodig heeft. Maar als je die geeft, krijg je er absoluut veel voor in de plaats… de schokdempers zijn nu weg voor revisie en tegen de Omloop van Vlaanderen zijn de boite en de motor aan de beurt… We zijn ervan overtuigd dat de wagen dan opnieuw vooraan in de tabellen zal terug te vinden zijn. Hetzij met ons, hetzij met een andere team die weet waar de gas staat…
We gaan onze sponsors zeker nog de knalprestaties geven die ze meer dan ooit verdienen...
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Ardeca Ypres Rally Belgium , Steven Dolfen