15-06-2016
Wedstrijdverslag - Woodstoxx Motul Rally van Wervik - Kurt Olivier
Na de spannende wedstrijd in Tielt waar we nipt de duimen moesten leggen voor het team van Jeroen Vanwanseele en de wagen licht gehavend uit de strijd kwam stonden we weer volledig klaar om vorig weekend terug de strijd aan te gaan met o.a. de andere deelnemers in de Pinto Cup. 2Sign zorgde voor een nieuwe lay-out waarmee ook wij onze steun betuigen voor de Rode Duivels tijdens het EK.
We gingen van start bij de Pinto’s met 8 teams en na de secondestrijd in 2015 jaar beloofden het terug 96 spannende kilometers te worden. Na onze overwinning vorig jaar in Wervik startten we toch met vertrouwen maar al op de eerste proef hadden we pech. We werden op de KP fel gehinderd door een andere wagen die traag probeerde zijn weg te vervolgen wat ons direct iets meer dan 20 seconden tijdsverlies opleverde tov de snelste Pinto. Nog op de eerste proef verloren we ook al 2 Pinto’s die met mechanische pech de wedstrijd moesten staken…
Tijdens de 2de KP raakten we met de onderkant van de wagen redelijk hard het asfalt waardoor de koppeling een ferme tik kreeg en deze het ook begaf. We geraakten toch nog op de derde proef en deze werkten we rustig af om zonder verdere schade het servicepark te bereiken. We verloren zo 1 minuut op de leider bij de Pinto’s en daar moest nog 30 seconden straftijd bij komen wegen het te laat inklokken. Andes Motorsport herstelde de Escort waardoor we terug op pad konden en zo nog proberen zoveel mogelijk punten te scoren voor het kampioenschap.
In het begin van de 2de ronde moest ook de leider bij de Pinto’s aan de kant met mechanische pech en met uitzondering van een probleempje met een veerpoot die een impact niet goed verteerde konden we een mooie remonte starten. Zo stonden we halfweg wedstrijd terug 2de bij de Pinto’s achter de ongenaakbare Rik Vannieuwenhuyze die al de ganse dag foutloos – en sterk aan het rijden was…
Toen tijdens de laatste servicebeurt de hemelsluizen boven Wervik open gingen werd er door verschillende teams gegokt omtrent de bandenkeuze. Ook wij waren van plan alles op alles te zetten om alsnog die kleine minuut achterstand goed te maken. Toen we echter het servicepark wilden verlaten brak de starter waardoor we de wagen in gang moesten duwen en de wagen dus niet meer konden afzetten. Dit betekende ook geen enkele fout maken op de KP’s… Het ging echter van kwaad naar erger want op weg naar de KP brak de koppeling terug. De pogingen ’s morgens om alsnog het servicepark te bereiken eisten hun tol en noodgedwongen moesten we toch de handdoek gooien.
Al bij al kijken we tevreden terug op deze wedstrijd want we reden terug enkele mooie tijden en we denken klaar te zijn om ons terug in de debatten te mengen in de komende Ypres Historic Rally.
Rest ons voorlopig nog de sponsors, De Peters, Andes Motorsport en de organisatie + medewerkers van de Rally van Wervik te bedanken voor de geleverde inspanningen, elk op hun manier.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Rally van Wervik , Kurt Olivier