24-12-2014
Bert Coene en G&V in 2015 verder met Lancer EVO X R4 en ?
Het jaar 2014 was voor Bert Coene en het G&V team op z'n minst een bewogen jaar... Het jaar begon voor Bert goed met een derde plaats in Moorslede, zijn thuiswedstrijd. "In de TAC hadden we motorproblemen, maar de TBR konden we dan weer als 4de afsluiten." aldus de transporteur uit Moorslede.
"Zowel voor mezelf is Ypres de afspraak van het jaar, en op regelmaat reden we naar een mooi resultaat, net zoals in Staden trouwens waar we derde werden. De Omloop dan... Wat een mooi weekend moest worden werd in één klap omgeslagen in verdriet, verstomming, het kan niet... Ja toch was het maar, Lieven ons moatje was er niet meer, een stom accident, alles stond stil."
"Uit respect hebben we dan de East Belgian over geslagen. In Koekelare hadden we af te rekenen met pech maar Olivier heeft het team recht gehouden. En ten slotte in Kortrijk hebben we we een foutje gemaakt dat ons zwaar bestraft werd met opgave tot gevolg. Opnieuw heeft Olivier de kleuren hoog gehouden en in de Historics maakte Wim dat we allen konden glunderen!"
Op het podium droeg Wim Decock de historic zege, in aanwezigheid van het G&V team, op aan Lieven Ghekiere. "Proficiat Wim! Met de prestatie, met de speech, met het opdragen van de beker aan ons moatje! Lieven, we gaan je voor altijd in ons hart blijven dragen!"
Ook in 2015 zal Bert Coene de kleuren van G&V blijven verdedigen. "Ik heb met G&V een overeenkomst om nog zeker 3 seizoenen verder samen te werken. Welke koersen we gaan rijden staat nog niet vast, maar in Ieper gaan we zeker van start. Ook zal Olivier opnieuw als nul rijden, en zal ik in de koers rijden met de vertrouwde Mitsubishi Lancer EVO X R4."
Maar in de werkplaats van Bert Coene staan niet enkel zijn 2 Lancers maar ook een maagdelijk witte BMW M3. "Ik heb deze wagen enkele jaren geleden gekocht, technisch moet er echter nog heel wat veranderen aan de wagen. Met de nieuwe reglementering in historic zou het leuk zijn om misschien met de BMW in Ieper historic te rijden. Maar daarover is nog niets beslist!
Ik wil niet overhaast te werk gaan, de wagen is deels opgebouwd met prodrive onderdelen en voor ik ga rijden wil ik de wagen eerst volledig in orde zetten. We moeten nog eens alles op een rij zetten en kijken hoeveel budget we nodig hebben om de M3 wedstrijdklaar te krijgen, en hoeveel een deelname bij de moderne ons zal kosten..."
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Bert Coene