17-01-2014
2014: Patrick Mylleville opnieuw in BHRC
Nu de feestdagen al een tijdje achter de rug liggen is het voor MAS Racing tijd om de eerste plannen van 2014 bekend te maken. "Na een geslaagd rallyseizoen in 2013 hebben we na lang wikken en wegen toch beslist om terug het BK te rijden. Dit gaat evenwel niet zonder enige aanpassingen aan de wagen en team..." aldus Patrick Mylleville.
"In het BK zijn er 9 wedstrijden te gaan om het kampioenschap af te werken, zes wedstrijden daarvan ga ik van start met Yves Dewulf alias “Wulle”, twee wedstrijden neemt Nico Beernaert terug voor zijn rekening zodat ik alle opgedane ervaring nog eventjes kan opfrissen en één wedstrijd neemt Jochen Vandersarren normaal voor zijn rekening maar dit staat nog niet helemaal vast.
Dit zijn normaal allemaal bekende co rijders voor mij zodat er geen aanpassing nodig zal zijn, wat zeker een voordeel is.
Daarnaast zal in de VAS de Rallysprint van Moorslede normaal onze enige wedstrijd in dit kampioenschap zijn. Daar rij ik wel met de spectaculaire Ford Escort MK2, daar word ik genavigeerd door mijn zoon Sander die zijn debuut maakt als co-piloot."
Normaal gaan wij dus van start in de Haspengouw om het volledige BK Historic te rijden, maar na alle heisa betreffende het historic reglement zijn wij bijlange nog niet klaar met de wagen om conform aan de start te kunnen verschijnen. Dit reglement (die heel laat verschenen is dit jaar) is specifiek voor de zwaardere historic wagens zoals de Porsche’s. Zoals iedereen weet rijden de Porsche’s rond met een motor die meer cilinderinhoud heeft dan de toegelaten 3000cc . Wij (ik en ons serviceteam Dirk Vermeulen) zijn bezig om een nieuwe motor te laten bouwen met een cilinderinhoud van 3000 cc om aan de gevraagde eisen te voldoen, dit brengt natuurlijk een kostenplaatje met zich mee die niet niks is...
Ook gaat ons serviceteam een nieuwe Porsche klaarstomen die aan alle FIA eisen zal voldoen maar wanneer wij die klaar krijgen ???? Ik ga er dan ook op staan vanaf de eerste wedstrijd dat de RACB controle uitoefent, zodat wij alle gemaakte kosten niet nodeloos gedaan hebben!
Het kan echter niet dat er dan nog wagens starten met een niet conforme motor , maar als dit de oplossing is weet ik niet want er zijn snellere 3 liters dan hun grotere broer enige verschil is het prijskaartje want een 3600 cc motor kost al vlug de helft minder met evenveel pk’s als de 3000 cc dan spreken we nog niet over revisie. Dit punt zal natuurlijk nog veel discussie kennen maar wij hoeven er alvast niet meer wakker van te liggen.
Nu genoeg gezeverd over dit onderwerp, tijd nu voor de wedstrijd. Voor ons word het alvast moeilijk om beter te doen dan vorig jaar waar we vice kampioen geworden zijn met toch één van de mindere Porsche’s 275 pk maar wel een 3600 cc motor !
Onze doelstelling dit jaar word vooral om iedere wedstrijd de finish proberen te halen in de top 5, natuurlijk zal dit niet zo makkelijk worden. Hopelijk raken we tijdig klaar om zo optimaal aan het kampioenschap te kunnen beginnen.
Ook misschien nog eens meegeven dat we dit jaar de Ford escort gaan promoten voor de verhuur en dit bij Andes motorsport. Via onze site: www.mas-racing.be kun je alles nog eens nalezen en ook de filmpjes en foto’s bekijken."
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Patrick Mylleville