10-09-2013
Wedstrijdverslag Omloop v Vlaanderen: Didier Spillebeen
Het Blueracing team van Spillebeen Didier en Jurgen pauwels werd afgelopen weekend omgedoopt tot Power & Passion rally team. De ambitie was op vrijdag een goede tijd neerzetten en zaterdag puur voor het amusement en het publiek koersen. De opener, kp de ruiter werd aangevat. Ik had heel goede nota's , kon laat remmen en de waaiers hard nemen door mijn goeie banden keuze. Ik nam ook wat risico maar alles verliep goed..., tot de laatste rem zone juist voor een links 30 aan de flying finish. Ik miste mijn rem punt en moest de beemer smijten met de handrem over de finish. Wat een warm moment was dat. Het geluk stond aan mijn kant. Men vlagde ons af op plaats 47. Ik stond tussen enkele bmw m3's . Zo mochten we de zaterdag starten.
Kp 3 Passendale verliep goed, geen risico genomen maar een opkomend geluid deed me onraad ruiken... Na een goeie servise leek er geen probleem meer. Kp Oekene werd gestart, een kp die mijn voorkeur krijgt. Maar halverwege kwam er een geluid van achteraan die me deed inhouden. Het verslechterde als maar. Na de volgende kp was er servise. De vaststelling was : de pong gaat breken. De vraag was wanneer? Ik had dezelfde pong nieuw thuis liggen. De servise gasten gingen erom. Wij moesten kp Passendale en Hooglede rijden. Het lukte, de servise werd aangevat en we konden na 30 min terug koersen. Heel wat publiek had al teken gedaan van teleurstelling toen we met de pinkers passeerden. Maar we geven niet zomaar op. Zo hebben we nog 8 kp's vollenbak kunnen rijden. De supporters moedigden ons nog te meer aan.
Op kp de zoning kon ik telkens lange drift's maken. Veelal naar links. Dat was leuk, maar mijn rechts achterwiel kon dit niet aan. Op de kp erna ontplofte telkens een carkas van de band. Ik stond wel niet lek, maar er zat een bult op de band. Het is toch beter dat de zoning gereden kan worden juist voor een servise beurt. Nu dit zijn koers feiten. Velen hadden 2 reservewielen mee om die te wisselen na de zoning. Wij niet. De beemer weegt al genoeg. Na een lange dag van ups en downs werden we voorlaatste. Uiteindelijk 39 alg van de75 gestarte wagens. Ik kan enkel maar besluiten dat we ons enorm goed geamuseerd hebben. Aankomen was het hoofddoel. Het lukte. Alsook kwamen al veel positieve reacties binnen en daar doen we het voor. Voor de sponsors is dit ook een opsteker. Na de opgave in Staden wilde ik absoluut finishen. De ovv heb ik voor de 8ste maal op rij kunnen uitrijden, al ging het dit jaar aan een zijden draadje.
Nog een dikke mercie aan Kevin Joris, en Pablo voor al de voorbereiding en iedere servise dienst. Alsook Patriek Buyse die zijn overal aantrok om de bewuste pong te helpen monteren. De beemer krijgt nu een extra tussentijds onderhoud om dan in oktober de TBR met dezelfde ambitie aan te vatten. Bedankt aan Wouter van Carrosserie Muylle voor de extra steun en Francis Veranneman voor de publicitaire steun als Power & Passion team.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Omloop van Vlaanderen , Didier Spillebeen