26-10-2012
Wedstrijdverslag TBR: Lorenzo Bossu
Na het spijtige voorval op de monteberg werd er besloten om kost wat kost aan de start te staan in de TBR-rally. Aangezien de BMW niet tijdig zou klaar raken (werk gaat nog steeds voor op hobby) werd er geopteerd om een wagen bij aan te schaffen die startklaar was/is. We vonden een mitsubishi lancer evo6 met het idee in te stappen en te vertrekken. Maar toen we de oude belettering er af haalden kwam de verf/lak mee en omdat we wel met een mooi-ogende bolide aan de start wouden verschijnen werd er besloten om toch dan maar de hobby voor te nemen tegenover het werk en de wagen volledig af te breken, van een ander kleurtje te voorzien en terug op te bouwen in enkele dagen.
Dankzij de steun en hulp van alle BMS-teamleden kwam de wagen voor 98% klaar aan de technische controle op zaterdag. Op zondag, in het half uurtje service voor KP1 nog de nodige stress om er 100% van te maken (ruitenwissers werkten nog niet, intercom zat er nog niet in, beletteren, moest nog uitgelijnd worden...). In ieder geval wakker genoeg om direct te beginnen met een 2de tijd algemeen, ondanks de nodige aanpassing (1ste x met een 4x4 en turbo en amper 4km gereden met de auto) en enkele foutjes op de korte verradelijke proef (blijkbaar was iedereen nog voorzichtiger gestart).
Lorenzo aan de finish van de proef: "Niet verwacht dat het zo moeilijk zijn zou om zo'n ding recht te houden !"
De "leute" was van korte duur want na 2km op de 2de proef draaide de motor maar op 3 poten zoals men zegt, want tijdens service zou blijken dat er 1 bougie niet meer mee wilde. Een halve minuut ging op die manier verloren.
Nog veel erger wat gebeurde er op de zoning-proef waar we vorig jaar ook al slechte ervaringen mee hadden. Tijdens de verkenning gemakshalve slecht 1x over de proef gegaan met het idee de nota's dan thuis over (en door) te schrijven, in de optiek dat het 4 rondjes waren... maar het waren er 5!! Gevolg een normtijd die ons 3 en een halve minuut verder het klassement in duwde tot de 79ste plaats (ook omdat we nog eens 20 sec straftijd kregen in de servicezone). Het kalf verzonken, dus maar verder rijden en kilometers maken om de wagen te beter te leren kennen was het motto. Een paar foutjes en schuivers zonder veel erg lieten ons iedere keer toch een top 5 tijd draaien op het moment dat er nog geen opgaves waren .
Bijzonder geconcentreerd reden we de 3de ronde foutloos en ondanks opgehouden op de zoning, een paar gestrande deelnemers op het parkoer en op KP rumbeke niet voorbij onze voorligger te geraken de laatste 2km, opnieuw iedere keer in de top 5.
De laatste ronde was nu met de ambitie onze eerste scratch eens te kunnen draaien. Het werden er 2, op rumbeke moesten we jammer genoeg een tragere deelnemer voorbijsteken waardoor we ook daar geen scratch op de tabellen konden zetten. Wat die tabellen betreft: 2 scratches, 4x een 2de en 3x een 3de tijd toonden aan dat we goed bezig waren op de proeven in en rond Roeselare.
Jammer, kans op een stomme manier verkeken om niet deze wedstrijd op onze naam te schrijven. Lorenzo: "Merci voor de aanmoedigingen !!! Doet deugd !!! Dan doen we toch nog iets goed." Bedankt ook aan de mannen die het mogelijk maakten om van start te kunnen gaan: Yoeri, ringske, Kristo, Gregn, soe ... Thx!!! Op naar de volgende (misschien dit jaar nog waar een vuurdoop is voorzien voor 1 van onze BMS-mechaniekers)...
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : TBR Short Rally , Lorenzo Bossu