21-06-2012
Veel (mechanische) pech op Historic shakedown
In en rond het rallydorp Boezinge werden gisteren de Historic rallywagens een laatste keer uitvoerig getest voor de komende Ypres Historic Rally.
Op het Marktplein was het tot laat in de nacht op de koppen lopen, maar wat ons (vooral) boeide was wat er zich op de proef afspeelde... Het was immers een bewogen shakedown!
Paul Lietaer kwam de nieuwe motor in de MKII een laatste keer testen, maar was iets te onstuimig en ging van de baan. Bij het terug op de weg rijden beschadigde de snor de ophanging van de MKII... "Ik was even geschrokken toen we zonder remmen vielen maar hadden al bij al geluk dat we niet al te rap gingen. We hebben de wagen onmiddelijk kunnen herstellen in ons atelier en zijn alsnog klaar om de strijd aan te gaan dit weekend!" aldus De Snor op facebook.
Andere piloten kenden dan weer wat mechanische problemen: zo begaf de motor van de Escort van Stefaan Stouf. "Engine failed during the Ypres Historic Rally 2012 Shakedown !!! Stefaan is on his way to the enginebuilder.... 1 day left to fix it all........ mmmm" liet copiloot Joris Erard weten via facebook (bekijk ook reactie op onze site).
Ook waren er problemen bij Wim Decock (koppeling - zie youtube), Bart Maes (zelfde motorproblemen als in Wervik), Nico Wyffels (motorproblemen en onzeker van deelname), Frank Baert (motorproblemen die konden opgelost worden), Wouter Lievens (aandrijving),...
Op onze foto-pagina kan u ook een foto-verslag van de shakedown bekijken.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Ardeca Ypres Rally Belgium