24-04-2012
Tescool.com en de rally van Walloniƫ sporen alle toeschouwers aan tot verantwoordelijkheid !
Voor het eerst biedt de organisator van een sportevenement de mogelijkheid aan de toeschouwers om via een self-tooltest, hun eigen alcoholgehalte te controleren. Een goedkope, eenvoudige en efficiënte manier om zowel tijdens als na de rally die wet te respecteren.
Bijna dagelijks worden we geconfronteerd met nieuwe ongevallen die het gevolg zijn van het rijden onder invloed van alcohol. Tussen de verdedigers van de huidige limiet (0.5 gr/l) en de ijveraars voor een “nultorerantie is het debat trouwens nog lang niet agerond. Meer dan anderen, moeten zeker de motorsportliefhebbers en in het bijzonder de rallyfans daar als weggebruiker tijdens een wedstrijd alert voor zijn. Want hoewel het slechts over een minderheid gaat, dient de bak bier waarmee sommigen naar de kp’s trekken helaas niet om de wagens beter te zien en… verder hoort ook het beeld van een trotse fan zwaaiend met een fles alcohol niet thuis op de proeven. In geval van problemen gaat het dan immers niet over een gewone bestuurder, maar over een dronken rallyfan en worden ook de drankstandjes langs het parkoers geviseerd. Kortom dit soort voorvallen kunnen we missen aangezien ze het voortbestaan van de rallysport ernstig in gevaar brengen.
Daarom zal de vereniging “100% tescool” volgend weekend in alle drankstandjes (die voor extra inkomsten van locale club zorgen) langs het parkoers van de rally van Wallonië voor slechts 2.5 € een analyser aanbieden, zodat toeschouwers die dat wensen kunnen controleren of…hun alcoholgehalte het nog toelaat om met de auto naar een volgende kp te rijden. Bij aankoop van zo’n blaastest krijg je ook een luxe 3D-sticker die je op je wagen kan kleven, waardoor je aangeeft dat je een verantwoordelijke houding aanneemt t.o.v. alcohol.
Deze actie, de eerste in zijn soort en gesteund door “100% tescool” is ook de eerste die op grote schaal tijdens een sportevenement toegepast wordt. Naar schatting zullen er tijdens het weekend van de rally van Wallonië immers zo’n 100.000 toeschouwers aanwezig zijn in Namen en omstreken. En… “100% tescool” zal een vervolg krijgen, want hoewel het voorheen moeilijk was om dergelijke test te vinden, is het nu de bedoeling om ze voortaan ook aan automobilisten aan te bieden op populaire plaatsen zoals benzinestations, winkels, theaters, festivals, discotheken, cafés, restaurants…enz. Kortom in een uitgebreid gamma van de horeca, de detailhandel en op massa-evenementen.
Door te surfen naar hun website : www.tescool.com, kan het grote publiek, maar ook bedrijven en winkeliers die test trouwens rechtstreeks aankopen en zich tevens engageren voor een “100% tescool” houding.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Rallye de Wallonie