08-04-2012
Wedstrijdverslag TAC: L&H Historic Team Wat een baaldag....
De eerste ronde verliep, desondanks de weersomstandigheden, al bij al ok. Een 18de plaats historic werd genoteerd na een heel voorzichtig wedstrijdbegin. Bij de start van ronde 2 werden ook de Slowly Sideways op de Tieltse gronden losgelaten. Voor ons meteen de kennismaking met de "new 911".
Op 2 minuscule mankementen na werden z'n eerste kilometers goed verteerd.
Ronde 2 werd ook door de Mantaboys zonder problemen afgewerkt, tot net voor het binnenrijden van de service. Plots bleef het koppelingspedaal op "den planché". Meteen werd gedacht aan een defecte kabel, maar bij vervanging bleek dat niet de kabel maar wel de drukgroep het had begeven. Over en uit. Op ongeveer hetzelfde moment nam de 911 de start op Schuiferskapelle. Bij het terug opkomen van de Schuiferskapelsesteenweg, kort na de alom gekende jump, breekt de wagen oncontroleerbaar en totaal onverwacht uit. Het gevolg werd de kennismaking met een lokale gracht en een tik van een loslopend boompje. Zo ook het eind van de TAC voor de Porsche.
Na het takelen hebben we reeds kunnen vaststellen dat de remschijf linksachter gebroken is, mogelijk de oorzaak van dit voorval? Gezien de rebuilt van de 911 een aardig kostenplaatje had, was het hopen op een jaar zonder al te veel tegenslagen. Tja... 't is al goed begonnen.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Patrick Lievens , TAC Rally , Wouter Lievens