28-02-2012
Wedstrijdverslag Haspengouw Rally: Marie Vanfleteren aankomen was het doel!
Marie Vanfleteren: "De vrijdag: papieren ophalen, sticker op de auto en we waren klaar om te verkennen. In de voormiddag liep alles een beetje stroef het was wennen aan de nota's. De links en rechts was niet wat het moest zijn:) maar na een broodje ‘s middags was ik als het ware wakker geschud. Ik was zelfzekerder, luisterde naar Sharon en het ging vlot! 's avonds had ik nog even tijd om de lichten te gaan regelen samen met Klaas onze mecanicien. We hebben nog eens goed die pedaal ingedrukt, en ik was klaar om eraan te beginnen.
De zaterdag: Start van de koers begint met over het podium te rijden. Daar kregen we onze papieren om te vertrekken en een laatste succes van de mannen.. Dan was het alleen nog Sharon, ik en de auto. De rit naar de eerste verbinding liep behoorlijk stressvol, ik wist niet wat ik moest verwachten. Want een achtertrekker is toch iets anders dan mijn voortrekker verkenningsauto. Maar die eerste 4 specials verliepen super! Al was mijn insturen volledig fout, ik heb geen porsche gezien in mijn achteruitkijkspiegel.. Doodblij was ik. Door een stoorzender hebben we Zepperen moeten rijden zonder intercom, en dat was afzien, Sharon moest alles doen, kijken, wijzen, roepen, lezen en vooral niet fout zijn. Wat ze dan ook allemaal fantastisch gedaan heeft! Na de 4de special was er verbinding naar de service. En we hoorden iets, een geluid die niet paste bij de vorige geluiden die de auto maakte. maar de auto ging goed, er was geen vertraging dus reden we zonder al te veel na te denken naar de service.
Daar was alles goed, iedereen was blij voor ons, en ze gaven ons allemaal een schouderklopje. Dus zonder zorgen vertrokken we terug naar de eerste special, daar liep alles goed net als de tweede special. Op zepperen moet er al iets begonnen zijn, ik had het gevoel trager te zijn, en wist niet goed wat ik misdeed. Ook moest ik de straat voor de finish plaats maken voor de porsche. De vierde special was verschrikkelijk, Sharon sprak mij moed in, maar ik werd 2 keer ingehaald, ik voelde dat ik trager was, en wat waren die snakken die de motor maakte... Op weg naar regroup had ik het gevoel stil te vallen, we dachten aan alles ontsteking, benzine en nog zoveel meer, Sharon belde Tom om te zeggen dat we misschien service niet gingen halen.
Maar we waren op tijd, en toen begon de zoektocht naar wat fout kon zijn. alles werd uitgekuist, nieuwe bougies gestoken, delco bekeken, maar de oorzaak vonden we niet. Dus we moesten voortdoen, de helft van de koers hadden we gehaald. We reden terug naar de start en ik had goeie moed, de auto was weer goed. tijdens de eerste special was er terug een behoorlijke tijd, maar toch het probleem was niet volledig hersteld. De mecaniciens aan de finish zeiden doorrijden! Zo gezegd zo gedaan op naar de 2de special. De start verliep vlot, maar toen was die kleine talud daar. Ik had de links 30 verkeerd ingestuurd en kwam in een boogje op de talud terecht. Ik was teleurgesteld, een stomme insturingsfout kon het verpesten... Ik stapte uit en riep dat ze moesten komen helpen duwen. Sharon zag er weinig nut in, aangezien de auto op zijn buik lag en dan ook geen centimeter verroerde. Maar dan waren er die fantastische jongens, die gewoon de auto als het ware uit de talud hebben opgetild en gekanteld. we moesten toen nog 13 km naar de finish. we hadden 10 minuten vast gezeten en moesten die finish halen voor de mechaniekers vertrokken. Maar mijn stuur stond scheef, er zat overal modder tussen, dus ik dacht dat ik enorm voorzichtig de special moest uitrijden voor men wiel ging afbreken. 19 min hebben we daar verloren. Voor niets eigenlijk want het enige probleem die er was, was dat er aarde tussen mijn velgen zat die voor een nogal schokkerig effect zorgde. Na wat heen en weer rijden op de verbinding, was alles terug normaal en hadden we juist nog tijd om op Zepperen de Hans en helm op te zetten, gordels en handschoenen aan te doen, en terug de onverhard op te gaan! De motorproblemen waren er nog steeds, maar op het onverhard, had ik weinig lange rechte stukken en korte situaties, dus merkte ik er weinig van. De vierde was daarentegen weer moeilijk. Gelmen was een special met heel veel lange rechte stukken, en daar aan 70 rijden is niet leuk. Maar ik moest en ik ging aankomen. Op service werden de lichten gemonteerd en iedereen was super fier dat we nog in koers waren. Dat we de gracht nog niet ingereden waren, en dat we nog steeds zonder al te veel brokken er stonden.
Donker, daar had ik schrik van. Ik zie niet al te goed in de donker en moet dus 300 procent vertrouwen op Sharon, als ze zei hier, was het dan ook hier. Alleen de motor was de allerlaatste special erger dan ooit. ik dacht dat ik hem niet ging kunnen uitrijden, ik reed amper nog 30 km per uur en wou maar een ding, die finish halen. En dat lukte, ik was zo gelukkig dat ik er was, zo verbaasd zelf dat ik na de finishvlag bijna ging stoppen tot Sharon zei dat ik nog naar de stop moest rijden. Zo verstrooid was ik. Terug op service kon ik huilen van geluk, Stefaan had champagne om te spuiten, Tom was doodgelukkig en iedereen was zo fier. We waren de laatste, maar hadden het gehaald...
Iedereen kan lachen, maar we stonden er wel, dat konden sommigen dan weer niet zeggen;)
Op naar Moorslede, met oefenen, die handrem durven nemen, en een goeie motor zie ik ook de rest van het BK meer dan ooit zitten! Dank aan Sharon, Tom Tytgat, Stefaan Prinzie, De fantastische mecaniciens, onze sponsers……, en natuurlijk de supporters die bleven wachten tot ze ons zagen passeren, die ons moed gaven, en ons geholpen hebben de auto terug op de baan te krijgen. Zonder jullie allemaal stonden we er niet! Dank aan de sponsors: TT autosport, Stesha, Worldkarts, Fixion, Conxion, De Pompeschitter, Video Dezitter, Rallylovers, Verzekeringen Delaere, Banden Stevens Zwevezele, Advaro motorhomes, Prestoletter, Maes Decoratie, Idee home, Carcosmetix, Qvick motors, Café @ the Finish Zwevegem."
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Haspengouw Rally , Marie Vanfleteren