10-03-2011
Wedstrijdverslag RdN: Geert Vandoorne Overwinning met de Pinto Escort
Een kleine 2 weken voor de start van "Les routes du Nord" kregen we telefoon vanuit GB dat de BDA motor niet op tijd kon worden geleverd. Forfait geven voor de Franse rally was dus onze enige optie, tot Geert plots met her idee op de proppen kwam om de Pinto Escort nog eens van stal te halen.
De laatste keer dat de wagen nog eens op de weg kwam was tijdens de laatste Ypres historic rally, waar de wagen fungeerde als '0'-wagen met Andy Lefevere aan het stuur. Ons servicemannen, die al heel wat werk verzet hadden aan de BDA Escort, moesten zich nu plos ontfermen over de Pinto, waar nog heel wat werk aan was. De mannen hebben heel wat van hun vrije tijd opgeofferd om de wagen gezond aan de start te krijgen. Een dikke proficiat,en bedankt mannen!
De wedstrijd zelf nu. Op de eerste specials werd direkt duidelijk dat de wagen zich heel anders gedroeg dan de BDA. De wagen gedroeg zich veel nerveuser en Geert moest echt werken aan het stuur.
Na de eerste 2 specials keken we op tegen een achterstand van zo'n 15 sec.t.o.v. Guillemin. We wisten dat de Kadett GTE snel zou zijn,dat hadden we verleden jaar mogen ondervinden, toen reed Guillemin met Kurt Declerck als co.
Op de 3°special begon Geert de wagen steeds beter te beheersen en zijn reacties te begrijpen, maar toen we aan de finish stonden, kwam Guillemin plots niet meer achter. Zo waren we plots verlost van onze naaste concurrent.
De rest van de dag verliep anders best vlot, maar nooit werden we op de hoogte gebracht van uitslagen, dus werd het gissen naar onze voorsprong... Op zondagmorgen zagen we dat we een voorsprong habben van ong.1min.30 op Biecq met zijn Talbot Lotus. Het was naar ons gedacht meer, maar alléz. We moesten onze tijden goed in de gaten houden, want soms werd er nogal gegoocheld met die tijden!
Toen Biecq op de verbinding aan de kant werd gezet door de rijkswacht voor overdrven snelheid zakte die ook weg in het klassement. Sommige verbindingstrajecten waren wel héél krap in tijd en was het soms vliegen (waar kon) van finish naar start van de volgende klassementsproef. Anderzijds stonden we dan een kleine 2 uur stil in de regroup en service?!?
Zonder druk hebben we dan de wedstrijd uitgereden en werd wat meer aandacht geschonken aan het spektakel. Kortom, we hebben ons goed geamuseerd. De overwinning in de "Routes du Nord 2011" is binnen en het doet deugd na de talloze 2°plaatsen tijdens het seizoen 2010. Ook voor ons servicemannen was het een hart onder de riem. Nogmaals bedankt mannen...en tot in Moorslede, hopelijk met de BDA en met serviceman Korneel Leyn in het co-zitje.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Geert Vandoorne