11-11-2010
Wedstrijdverslag Condroz Rally: Boezings Rally Team een podiumplaats was mogelijk voor Condroz debuut van Rudi Dekimpe
Na een jaartje uitstel, zijn we dit jaar van toch van start kunnen gaan in de Condroz rally rond Huy, een topwedstrijd op de Belgische kalender.
Voor de eerste keer van start gaan in deze rally is niet min, de wegen liggen er zeer vuil bij, het weer veranderd constant, de snelle bochtige wegen en technische doortochten door dorpskernen maken van deze rally een van de mooiste van het seizoen maar ook een van de moeilijkste. Ons doel was hier de finish bereiken wat op zich al een prestatie ging zijn.
Vrijdag begon al niet zo goed bij de technische controle, de benzinetank lekte volgens de controleurs, de crew plaatste direct een andere en we passeerden de controle de tweede keer zonder problemen.
Zaterdagmorgen kwamen we goed uitgerust aan de start, de regen had het parcours in een modderpoel herschapen, dus voorzichtigheid was zeker op zijn plaats. Door ons startnummer 148 starten we pas omstreeks 11uur. We hadden meteen pech: het rechtervoorwiel sleepte aan de remklauwen. In de eerstvolgende servicebeurt bleek er meer aan de hand te zijn en er moest er een stuk vervangen worden. We besloten om niet te kijken waar we stonden in het klassement en namen ons voor om te proberen op de weg te blijven. We eindigden zo de dag op een 106de plaats algemeen, een 5de plaats bij de historics en een eerste plaats klasse D4 en dat met 170 starters.
Zondagmorgen was het toch al wat droger aan het worden, hoewel je dit hier nooit zeker bent. De wegen worden in deze periode nooit volledig meer droog en overal zitten er valkuilen. We gingen verder doen zoals we bezig waren, een mooi resultaat wenkte al bij de historics.
Bij het oprijden van het podium raakte onze uitlaat los. Geert probeerde nog op het podium zelf de uitlaat terug ineen te steken, maar dit was vergeefse moeite. We reden iets verder met knallende uitlaat en samen met wat hulp van de service konden we de uitlaat volledig demonteren. Hoewel we elkaar niet hoorden besloten we om toch verder te rijden. We werkten de eerste drie kp's af met een enorm lawaai en nota's op gebarentaal. Bij de eerstvolgende service zou er dan een nieuwe uitlaat gestoken worden.
Maar toen sloeg het noodlot toe, bij het terug binnen rijden in Huy aan de regroup werden we opgewacht door de organisatie en werden we zonder verdere commentaar uit koers gezet. Blijkbaar had een ijverige RACB commissaris ons opgemerkt toen de service ons hielp bij het verwijderen van de defecte uitlaat. Service buiten de servicezone met hulp van buitenaf wordt immers bestraft. We moesten onmiddellijk de wedstrijd verlaten. Dus voor ons een grote ontgoocheling en einde rally.
We bedanken onze sponsors en supporters voor het voorbije seizoen, alsook de crew van TTautosport voor de service. Ze zorgden steeds dat de wagen in orde was en problemen direct onderhanden werden genomen. Jammer dat het niet werd beloond, een mooie podiumplaats had er zeker ingezeten.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Rudi Dekimpe , Condroz Rally