28-09-2010
Wedstrijdverslag Hemicuda: Geert Verhelst 7 besttijden in derde wedstrijd
Na 2 deelnames Slowly Sidewayes (Eifel rallye en Deutschland rallye) en 2 officiele deelnames aan rallysprints (Staden en Kasterlee) vonden de 2 roukies dat hun Mr2 op het gebied van baanligging niet perfect was. Daarom werd beslist om de ophanging en in het bijzonder de veren en schokdempers profesioneel te laten uitmeten en maken door Aragosta. Bleek dat de oude veren en schokdempers niet optimaal waren voor de oude MR.
Het nieuwe spul werd gemonteerd en de Toyota werd door de vrienden van NGT racing (FIA GT3 Porsche team) in kaart gebracht en geregeld (gewicht, camber, caster, sporing). Deze setup kon zijn eerste beproeving doorstaan tijdens afgelopen Hemicuda Rally. Helaas begon de rally slecht...
Na een zeer natte nacht in het wagenpark liep s’morgens de MR op 3 cilinders. Het zoeken van de oorzaak bleek echter lang te duren. Uiteindelijk, maar te laat, werd water in de Delco ontdekt. Gevolg hiervan was dat het podium 15 te laat werd opgereden met als gevolg een tijdstraf van 2’30”. Met het mes tussen de tanden werd KP1 aangevangen, een 3de tijd gaf goede hoop. KP2 gaf direct scratch de eerste ooit voor de nieuwelingen !!! Zonder de nog te verwachten straftijd 2de algemeen in Historic !!! De 3de KP, de bevestiging dat auto en team een super stel waren een schitterende 2de plaats. KP 4 terug scratch maar helaas werd hier de eerder opgelopen straf in rekening gebracht met als gevolg het naar beneden tuimelen in het klassement naar 19de algemeen Historic.
De 5de KP terug zilver en een klim naar de 14de plaats, slechts 1 Kp nodig om 5 plaatsen te stijgen ! De volgende KP terug goud en 11de voor Verhelst/Van den Broeck, net zoals Kp 7 (top 6) en KP 8 (top 5)!
Bij KP 9 werd in volle atack helaas een schuiver gemaakt die een kostbare 7’ kostte. Helaas was dit ook het einde voor een mogelijk goed eindresultaat. Op KP 10 en KP 11 werd toch nog eens het kunnen getoond met alweer een scratch. Kp 12 betekende echter het einde van de victorie tour, een schuiver met het gevolg dat de Toyota niet meer los te krijgen was. Al bij al een mooie prestatie voor een team dat pas aan zijn 3de officiele rally deelneemt. Maar liefst 7 besttijden en terug wat ervaring rijker konden de Dendermondenaren huiswaarts.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Geert Verhelst , Hemicuda Rally