18-09-2010
Wedstrijdverslag OVV: Pedro Capelle Moeilijk maar plezierig !
De 51ste Omloop van Vlaanderen was voor ons een echte thuisrally, zowel voor piloot als co-piloot. Na onze ervaringen in de Exotic Green Rally hadden we als doelstelling om top 30 te rijden. De wagen was grondig klaargemaakt door Subaru garage Bert te Tielt en werd geserviced door 3L Racing.
Op vrijdagavond konden we al even proeven van de sfeer want met onze tijden zaten we mee in de eerste helft van de deelnemers. De organisatie koos er voor om 2 KP's in het donker te laten rijden en da's een geslaagde formule. En naar wat wij vernamen wordt het volgend jaar nog specialer op vrijdagavond, Wellicht met 3 KP's op vrijdag die dan herhaald worden op zaterdagavond. Een goed idee want rijden in het donker is een plezier en kent zo zijn voordelen. Je ziet voorgangers aan hun lichtbundel over de velden en dan kan je beginnen jagen :-)
Op zaterdagochten reden we met startnummer 61 het wagenpark uit als 41ste. Dat zou beter moeten maar de nukkige benzinepomp besliste daar anders over bij de tweede doortocht van KP Hooglede. De wagen kreeg te weinig benzine wanneer we vermogen vroegen. De volgende KP, Passendale, was dan ook stapvoets af te werken, in 5de op lage toeren. 6 wagens hebben we moeten laten voorgaan, de ambitie mochten we vergeten.
Tijdens de service werd de pomp gedemonteerd, de leidingen gecontroleerd, andere filters voorzien en alles draaide weer perfect. De volgende etappes kwam het fenomeen echter terug. En op weg naar KP Zilverberg besloten we om nog es te kijken en alles te kuisen, mocht het dan niet lukken dan zouden we opgeven. Maar het lukte, ook al namen we flink wat straftijd. We reden nu tussen de wagens achter ons tijdens de laatste KP's van de rally. Het benzineprobleem bleef in mindere mate voortduren en kwam alleen maar als de benzinetank halfvol of minder gevuld was. Naar het klassement keken we al lang niet meer, dus was het 100% amusement. En we hebben uitgereden, en dat kunnen ze niet allemaal zeggen. :-) Foto's op http://www.retromobiel.be.
Het was een hoogst leerrijke ervaring. Met dank aan Jeroen bij Subaru Garage Bert, Claude, Dieter, Dimitry, Aaron en iedereen bij 3L Racing. Er staat flink wat werk te wachten om benzinetoevoer en -leidingen te controleren en te herstellen. Ook de handremleiding is aan vervanging toe, zagen we na de laatste etappe.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Pedro Capelle , Omloop van Vlaanderen