14-09-2010
Wedstrijdverslag OVV: Vincent Verschueren Pech blijft ons achtervolgen
Het Belgisch rallykampioenschap ging dit weekend verder na de zomervakantie met de Omloop van Vlaanderen. Vincent Verschueren maakte de verrassende keuze om niet te starten met de Subaru Impreza STR09 in Groep N, maar wel met een Skoda Octavia WRC van BMA, het team van Bernard Munster. Een beslissing die pas enkele dagen voor de start van de wedstrijd genomen werd, maar toch verscheen de Octavia WRC vrijdagavond niet op de afspraak in Roeselare...
"De keuze om met de Skoda Octavia WRC te rijden was misschien verrassend. Het was een samenloop van omstandigheden. Enerzijds heb ik dit seizoen in bijna elke wedstrijd problemen gehad met de Subaru. Ook in Ieper. Anderzijds kreeg ik een mooi aanbod van Bernard Munster om met een van zijn Octavia's WRC te rijden. Het was een mooie gelegenheid om eens ervaring op te doen met een WRC en een interessante kans om me vooraan nog eens in de kijker te rijden. Het mocht helaas niet zijn. Vrijdag, tijdens een korte testsessie, brak de motor van de Octavia. Ik had amper drie uur om een oplossing te vinden. Omdat de versnellingsbak van de Subaru niet hersteld was, konden we niet starten met onze Impreza. Daarom hebben we op het laatste moment beslist om in Historic te starten met onze Ascona van vorig seizoen."
Vrijdagavond ging de wedstrijd van start met twee proeven. Vincent sloot de dag af op de 9de plaats op 38" van leider Bruneel. "Slechter kon de wedstrijd niet beginnen. Op de eerste proef, een rondkoers in Beveren, ging de Brit Easson vlak voor ons zwaar van de baan. We zijn gestopt op de proef, waarna de klassementsproef geannuleerd werd. We kregen een normtijd, maar wel een chrono die 31" trager was dan de tijd van Yves Bruneel! Op de tweede proef maakte ik een kleine schuiver, wat ons nog wat tijd kostte..."
Zaterdag trok Vincent Verschueren vol in de aanval. De achterstand verdween als sneeuw voor de zon en voor de slotronde had Vincent de leiding genomen. "We hebben echt de ganse dag alles uit de kast gehaald. Fysiek was het slopend om constant tot het uiterste te gaan, maar we kwamen terug en met nog vier proeven te rijden had ik een mooie voorsprong opgebouwd van 25" op Stefaan Stouf. Helaas ging het toen weer fout. Eerst stonden we stil op KP 11 door een probleem met de benzinepomp en op de volgende proef ging een bougie stuk. We hadden met nog twee proeven te rijden 5" voorsprong op Monnens. Op de voorlaatste proef pakte ik nog 12", zodat ik aan de slotproef begon met 17" voorsprong. Maar, op weg naar de Zilverberg, viel de ontsteking weg. Op de verbinding hebben we dat probleem verholpen, maar we klokten wel 5' te laat in. De zege was verkeken. Het was echter nog niet gedaan. Even verder brak de achterbrug en moesten we opgeven..."
Een zware ontgoocheling voor Vincent. "Pech blijft ons dit seizoen achtervolgen. Dit komt echt hard aan..."
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Vincent Verschueren , Omloop van Vlaanderen