14-09-2010
Wedstrijdverslag OVV: Erik Vleminckx Tevredenheid en teleurstelling !
Tevredenheid en teleurstelling , deze twee woorden drukken de tegengestelde emoties uit bij Erik Vleminckx na de wedstrijd.
Vrijdag begon het nochtans niet helemaal lekker voor Erik en zijn Nederlandse co John Van de Ven. Op kp 1, Staden, was Erik niet echt bij de zaak en hij wist dat hij veel tijd had laten liggen.
Kp 2, Beveren: Erik ging er voor zitten en wou er vol voor gaan. Nog maar enkele kilometers ver viel de servo volledig uit en moest Erik nog 17 km lang al zijn krachten gebruiken om de wagen over de proef te ‘sturen’. Hij slaagde er uiteindelijk nog in om het verlies tot ongeveer een 45 seconden te beperken t.o.v. zijn normale concurrenten. Ze eindigden de eerste dag als 3de BMW en 4de Groep M.
Op dag 2, zaterdag, werkten Erik en John de eerste proeven af op een goed tempo en namen na enkele proeven de 2de plaats van de BMW’s in, dit na de heel snelle Kurt Braeckevelt. Op proef 3 zocht deze echter het decor op en plaatste de BMW tegen een betonpaal.
Hierna kwam Erik op de kop van het peloton BMW’s en nam ondertussen ook de 1ste plaats in Groep M in. Grootste concurrent werd dan Jordan Scaillet met een E90 M3 die volop de aanval opende op de leidersplaats van Erik. Het tempo werd dan door Erik ook wat opgedreven. Na kp 9 Rumbeke had Erik nog een mooie voorsprong van 32”. Met nog 5 proeven te gaan zou Erik al tegenslag moeten kennen om bijgehaald te worden.
Wat uiteindelijk gebeuren moet, gebeurd steeds, zegt men. Op Kp Zilverberg, na amper 500 m gereden te hebben, brak de gaskabel. Enkele opties om kost wat kost verder te rijden werden bekeken. Doch daar er nog 3 rondjes moesten gereden worden, met aldus veel verkeer van andere wagens en het snelheidsverschil dat steeds te groot is, opteerde Erik om wegens veiligheidsredenen de wagen langs de kant te stallen. Game over.
Teleurstelling ? Ja, logisch als je op kop van je groep staat en de kans er wel degelijk inzat om de volle winst te kunnen pakken en dat een klein onderdeel, een gaskabeltje, die mooie prestatie in wording bruut afbrak.
Tevredenheid: de Beemer heeft zich uitstekend van zijn taak gekweten en blijkt voor Erik een ware plezierauto te zijn geworden die snel over de rallypaden kan gejaagd worden en waar mooie momenten zullen mee beleefd worden.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Erik Vleminckx , Omloop van Vlaanderen