31-08-2010
Wedstrijdverslag SR Kasterlee: Erik Vleminckx de HANKOOK BMW is eindelijk een correcte competitieauto
Nadat de HANKOOK M3 deze zomer een totale ‘ rebuild ‘ gekregen had bij KB Racing en de kleine onvolkomenheden na de testwedstrijden te Oberehe (D) en Staden weggewerkt werden, stond Erik, terug in gezelschap van co John Van de Ven (NL), aan de start van de Short Rally van Kasterlee. Deze wedstrijd zou de laatste in de reeks van testwedstrijden moeten zijn in de op puntzetting van de auto en de voorbereiding van het verdere programma in het BK.
Kasterlee veranderd de laatste jaren dat laatste weekend van augustus steevast in een soort van Nederlandse kolonie met steeds een pak potente Nederlandse topwagens aan de start.
De opdracht voor Erik en zijn team bestond er in om aan te komen, proberen eerste tweewiel aangedreven auto te eindigen en eventueel de strijd aan te gaan met enkele van de vele Evo’s en Subaru’s die aan de start stonden. Veel ging hier uiteraard afhankelijk zijn van de weersomstandigheden. Daar tijdens de nacht voor de wedstrijd de hemelsluizen wijd opengedraaid werden, was het meteen duidelijk dat in de daaropvolgende omstandigheden het moeilijk zou worden om een echte vuist te kunnen maken naar de 4x4’s.
Verwonderlijk was dan ook dat op de natte en vettige Kp1 (11km) Erik knap opende met een 11de tijd en zich daarmee vlot nestelde tussen de 2de rij Evo’s en Sub’s.
Ook de korte Kp2 (5km) was, buiten de 2 lange rechte stukken onverhard, geschreven op het lijf van de Beemer. Echter zoals mocht verwacht worden, werd dit onverhard reeds al na de eerste passage van de krachtige 4x4’s omgetoverd tot een soort van zandbak waar de achteropkomende tweewiel aangedreven auto’s met moeite konden doorploeteren en tijdens de laatste doortocht al blij waren dat ze niet vast bleven zitten.
De HANKOOK M3 reed moeiteloos op de eerste Kp top 10 tijden en kon met moeite top 15 tijden rijden in de korte tweede Kp en moest daar zijn 4x4 speelkameraden hulpeloos zien afstand nemen.
Met een uiteindelijke 10de eindplaats, 2de Belg, eerste tweewiel aangedreven auto en na de hele wedstrijd in strijd geweest te zijn met enkele potente 4x4’s blikt Erik en zijn team heel tevreden terug op de wedstrijd.
Erik blikt nog even terug en even vooruit: “Na alle tegenslagen van afgelopen jaar en een totale ‘rebuild’ van de auto zijn we allen superblij met de afgelopen wedstrijd. De wagen gaf geen krimp en buiten nog verder onderzoek naar verschillende mogelijke afstellingen zit het grote werk er op en kunnen we vooruit kijken naar de grote afspraken dit jaar.
Het moet gezegd dat dit nu een totaal andere wagen is en ik eindelijk, sinds de aanschaf, een correcte competitieauto in mijn handen heb waar ik héél veel plezier aan kan beleven.
Ik heb zondagavond na de wedstrijd nog telefonisch felicitaties gekregen van collega Kurt Braeckevelt. Hij popelt, zoals ikzelf, naar de OVV om de sportieve degens te kunnen kruisen en bovendien het spektakel van de twee potente M3’s naar het publiek over te brengen. We zijn beiden van zin om onszelf te amuseren en de rest zien we wel.
Wie de snelste is ? In Roeselare is Kurt voor mij toch de favoriet. Het minste dat we kunnen is hem dicht volgen en wie weet ?"
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Erik Vleminckx , Short Rally van Kasterlee