29-06-2010
Verslag GEKO Ypres Rally: CREGROUP Met blutsen en builen
Aan de voorbereiding kan het niet gelegen hebben, aan de tests al even min. Zoals ongeveer 50% van de deelnemers in Ieper hebben ondervonden lag het parcours in en rond Ieper er snel en hard bij. De kleinste fout was in vele gevallen fataal of had ernstige gevolgen. De strijd was daarom niet minder. Met 2 Escorts en de Porsche aan de start hadden we hoop op mooie resultaten. We stonden met man en macht paraat om alles op te vangen waar nodig.
Op vrijdag nam Ferdi Perneel een snelle start en toonde hij direct hoe het
potentieel van de warrior te benutten. Ook Kurt Olivier starte snel met
volle vertrouwen in de Escort. Daniel startte met de "oude" motor daar de
nieuwe krachtbron niet op tijd kon worden ingebouwd in de porsche en vond
niet direct het juiste ritme met de nieuwe Kumho's op de Porsche. Tot daar de start. Het eerste telefoontje kwam er van Kurt en Tom met de melding dat een sortie de ophanging vooraan zo beschadigd had dat de servicezone niet in het bereik lag. Opgave Escort 1 op vrijdag.
Na de escort terug met de 4 wielen recht op de grond te zetten konden we op zaterdag een frisse start nemen en dezelfde start van de vrijdag was terug het scenario op zaterdag. Ferdi startte heel snel en was met de eerste meter mee met de kop. Al vroeg bleek dat de koppeling op Kurts escort serieus had afgezien door op vrijdag een poging te ondernemen om in Boezinge te geraken. Deze begon op zaterdag door te slippen en de Kemmelberg ging iets te hoog zijn om hier nog op te geraken. Ook Daniel begon in het ritme te geraken tot een kleine sortie rechts de Porsche wat schade berokkende. Ditmaal was de schade minder erg zodat op service de volgende ronde kon aangevat worden. Een leeg lopende band links deed de porsche echter terug van de baan gaan wat ook Game over voor Daniel betekende.
Dan alle hoop op een sterke Perneel die warrior geleidelijk aan naar de top van het klassement aan het duwen was. Op Dikkebus werd zelfs slechts 1.5 sec trager genoteerd dan de scratch. Met de iets minder krachtiger motor tov de BDA's toonde de 2 liter warrior zich uiterst compititief. Ook deze hoop mocht niet baten. Een defecte ontstekingsmodule besliste de forfait op heuvelland.
Een te vroeg einde en resultaten die de voorbereiding niet reflecteren.
Niet bij de pakken blijven zitten is het motto en op naar de volgende wat
wellicht de Short Rally van Oudenburg wordt.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Ardeca Ypres Rally Belgium , CREGROUP