11-04-2010
Verslag TAC: GEKO Rallyteam Soenens / Boon Wim Soenens moet opgeven, Boon gokt … en verliest.
Het zat Wim Soenens (Porsche GT3) en Matthias Boon (Subaru Impreza N12) niet echt mee in Tielt. Soenens moest al na 6 ritten met koppelingsproblemen naar de kant en Boon ging voluit zijn kans in de standaardklasse maar een lekke band dwarsboomde zijn ambities.
Wim Soenens doet zijn verhaal. “De koppeling heeft het begeven, ik heb er iets teveel van geëist denk ik. Jammer want we waren ons net goed aan het amuseren en de Porsche deed het prima. In de eerste ronde heb ik een beetje de kat uit de boom gekeken en stonden we 35ste. In het begin van de tweede ronde hebben we het tempo opgedreven maar niet voor lang, na de zesde klassementsrit was het voorbij. Jammer, maar dat is het nadeel aan een mechanische sport. Er kan altijd iets gebeuren. De tijd die vrijkwam heb ik nuttig kunnen opvullen door me wat bezig te houden met de vele GEKO genodigden en dat is ook niet onbelangrijk. Mijn volgende rally is de Sezoensrally einde mei. Ik start daar als 0 wagen en bestuur een Citroën Saxo T4 van Caen. Ik wil het potentieel van de wagen op onverhard tonen.”
Matthias Boon begon op zijn eigen tempo aan de wedstrijd. “Het was een sterk bezette wedstrijd maar het ging aardig. n de tweede ronde heb ik de afstelling nog een beetje verfijnd maar Verschueren was een maatje te groot. Toen hij uitviel kregen we plots een totaal andere situatie en gingen we voluit in de aanval … en reden we lek in een koord op Schuiferskapelle. We eindigen deze wedstrijd op de 22ste plaats maar al bij al is het een positieve ervaring en dank ik Wim Soenens voor deze kans. Normaal gezien ging ik Tielt niet rijden omdat ik in de Ford Fiesta niets meer te leren heb. Het was een leerrijke ervaring. Ik hoop dat ik in de toekomst nog kansen krijg.”
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : TAC Rally , Wim Soenens , Matthias Boon