02-09-2009
Verslag Terre de Causses: Stefaan Prinzie - Sjaron Vermeulen 30ste op adembenemend parcours
"We waren eerst geconfronteerd met hele warme temperaturen die we niet gewoon zijn om in te koersen, wel een heel zomers gevoel. Tijdens de verkenningen waren we meteen gewaarschuwd dat het een heel snel parkoer was maar daarom niet breder, per kp waren er amper enkele plaatsen waar je even van de baan kon afwijken, met of zonder frezen.
We zijn er maar meteen ingevlogen daar we met Wim de uitdaging hadden aangegaan voor de Jupiler League. Onze onderlinge tijd was binnen enkele seconden in ons voordeel maar intussen moesten we toekijken hoe de snelste Maxen 2 sec/km voorons uitliepen, toch 1 sec minder dan de voorbije wedstrijden.
Op de tweede doortocht konden we onze tijd niet echt verbeteren daar de los gereden stenen enorm waren. Iedereen viel wel ergens plat op die scherpe keien. Ikzelf had enorm veel last van het stof en kon pas thuis zien op de video dat er op 2 proeven een andere deelnemer die ergens een wiel wisselde op 500m voor mij reed, geen wonder dat ik niet veel zag maar dat weet je op het moment zelf niet. Op de service aangekomen konden de 3 wagens van Caen nog een grapje maken wie nu de meeste flarden rubber nog aan de velg hangen had.
Dag 2 om meteen wakker te worden, de langste proef 22km in een extreme hitte en je ruiten laat je beter dicht, stukken bijna rechtdoor dus absoluut “afond”(voor durvers) met misschien wel 10 toppen na elkaar, leuk als je na de 11e top een T situatie krijgt. Gewoon een parkoer om van te snoepen. De extreme droogte (6 maanden geleden dat het daar nog regende) zorgden alweer voor veel los gekomen stenen met als gevolg enorm veel lekke banden. De strijd om de League ging hevig verder en zonder er bij stil te staan klimmen we op in het klassement, jammer was toen we vernamen dat onze teamgenoot Wim in een ravijn belande, gelukkig zonder erg voor de bemanning als voor de wagen. Wijzelf probeerden de concentratie niet te verliezen maar gingen ook nog even het veld op door een op hol geslagen stuur, met een zere vinger kon ik de rest van de kp afhaspelen. Erger nog toen we alweer lek reden en ook nog eens veel stof te verteren kregen van voorgangers die eveneens lek waren. Een slagveld op het mooiste parkoer die we tot nog toe te zien kregen maar die we haalden met een 30e plaats algemeen en een 4e plaats tussen de C2 Maxen."
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Stefaan Prinzie