29-11-2008
Opgave voor Kris Princen in Rallye du Var
2008 is voor de Renault-piloot uitgedraaid in een jaar vol pech en tegenslagen. Na een sortie, en later ook een koprol in de East Belgian Rally, motorbreuken in de Rally de Wallonie en Sezoens Rally, een opgave in de Belgium Ypres Westhoek Rally door een stukke senor, een gebroken cardan in de Condroz Rally en een opgave in de Rally du Var blijkt er geen einde te komen aan de zwarte reeks. Toch was het ganse team uiterst gemotiveerd om het seizoen positief af te sluiten met een goed resultaat.
"Na een jaar vol pech wil ik het seizoen toch nog afsluiten met een goede klassering. Na een mooie wedstrijd vorig jaar wil ik ditmaal strijden met gelijke wapens. Toen was er toch een groot verschil tussen de officiële wagens en mijn privé-exemplaar. Nu liggen de kaarten anders en kan ik me meten met de snelste R3-piloten. Ik ga voor de zege in de R3-klasse!" Vertelde Kris heel gemotiveerd, net voor de start.
Maar de pechduivel spaarde ook ditmaal Kris niet. Na één proef besluiten Kris en Bram zelfs de wagen aan de kant te zetten met mechanische problemen. "Er zijn echt geen woorden voor. Na al onze pech van het afgelopen jaar komt dit er ook nog bij. Na enkele kilometers kregen we al meteen te maken met remproblemen. De remmen beten niet en we hadden ook niet veel druk op het rempedaal. Maar erger nog, in een haarspeld valt de Clio zonder enige aanwijzing gewoon stil... Zelfs met het noodprogramma kregen we de wagen niet terug aan de praat. Na enkele minuten zoeken en proberen kregen we de motor terug aan de praat en werkten we de 35km lange proef verder af." Aldus de pechvogel.
Maar even later doken de remproblemen weer op. "Na het motorprobleem kregen we weer te kampen met de nukkige remmen. Het probleem werd zelfs zo erg dat we volledig zonder remmen vielen. En daar kan je hier zeker niet zonder. We reden de proef verder af op een slakkengangetje. Maar omdat we nog meer dan 25km proef moesten afwerken vooraleer we service hadden besloten we de wagen aan de kant te zetten. Het had toch geen zin meer en ik wou de Clio zeker niet beschadigen door in een ravijn te donderen... Wat de oorzaak is van de motorstoring en het remprobleem kan ik momenteel nog niet zeggen." Aldus de aangeslagen piloot. "Het hele team is diep teleurgesteld en ik hoop dat 2009 het tij zal doen keren. Maar eerst moet ik alles eens goed doorspoelen en laten bezinken met een goede frisse pint..." Besluit Kris Princen.
Laten we vooral in 2008 de zege in de TAC Rally onthouden, de zesde plaats in de Rally du Touquet en de tweede plaats in de Boucles de la Semois.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Kris Princen