23-10-2008
TBR: Reacties na de wedstrijd - deel 4
Reacties van piloten/teams mogen naar rallylovers.be@telenet.be worden gestuurd.
-
Geert Vandoorne - Filip Vandamme / Ford Escort MK1
Zo goed als de eerste seizoenshelft was begonnen (3 overwinningen),zo....'slecht' is de tweede seizoenshelft geeindigd. Allé,'slecht'.....we hebben de rally beeindigd maar de uitslag weerspiegeld niet de inspanning! Wanneer we de 2min.penalisatie aftrekken eindigen we op een zesde plaats algemeen en tweede Historic. We hebben ons deel van de pech nu hopelijk wel gehad.
Op de tweede special begonnen de problemen al bij het terugschakelen (koppeling). Het probleem werd opgelost maar er werd gekonstateerd dat de versnellingbak was achteruit gekomen.Toen we later problemen kregen met de achterbrug (die kreeg serieuse klappen te verwerken) werd beslist deze te vervangen om verdere schade te voorkomen. 20 min.service,onze serviceploeg werpt zich op de wagen(samen met de mensen van Lietaer, Didier en Carl van CREGROEP). De mensen leveren prachtig werk maar we klokken 12min.te laat in , gevolg 2min.straftijd. De uitslag was naar de vaantjes! (Het probleem werd trouwens niet opgelost,de oorzaak moet wel degelijk aan de koppeling te wijten zijn).
Enfin, de specials waar we geen problemen kenden hebben we ons geweldig geamuseerd....t'was tof en ook de tijden waren in orde.Hopelijk heeft iedereen genoten van de passages,de ene keer al wat dwarser dan de andere keer?! Het seizoen zit er op , iedereen de groeten en tot volgend jaar!!!
-
Timothy Alliet - Valerie Claeys / BMW 325
Ik kan het heel kort houden... Het was een heel leuke rally, perfect georganiseerd, een pluim voor de organisatie!!! Kheb me goed geamuseerd,de auto deed het goed de eerste 2boucles, daarna kregen we wat last van een nukkige butéé...maar we reden over het podium en zo werd het een geslaagde afsluiter van het jaar,de uitslag was bijkomstig(34e),het spektakel had de bovenhand zondag...
Ook wil ik de service crew van Heuninck Sport nog eens bedanken voor de voortreffelijke service. Op naar het volgende seizoen,wat dat word weet ik nog niet. Als het financieel haalbaar is, dan word het een Historic wagen, iets wat er hier nog niet te zien is...wie weet...
Ik wil bij deze nog eens alle supporters bedanken langs de kant van de weg,want zonder publiek zou het zeker hetzelfde niet zijn.....en allen op post volgend jaar!!!
-
Ferdi Perneel - Collez / Ford Escort MKII
In tegenstelling tot onze Tengtools-teamgenoot Olivier, was voor ons de TBR wél een geslaagde rally. CRE (Classic Rally Engineering) waar ik de Ford Escort huur, raadde mij deze wedstrijd aan als test op de Condroz. De motor werd nog wat "gefinetuned" en de Escort was ook voorzien van een nieuwe versnellingsbak.
Ik wilde vooral niet "te wild" gaan doen met de Condroz vlak voor de deur. Ik was wel verschoten hoe glad de proeven waren. Stelselmatig luk ik erin mijn rijstijl te veranderen van een voortrekker naar deze compleet anders sturende auto met achterwielaandrijving. Ik herhaal dat dit bakske mij veel rijplezier bezorgt. De Escort gaf alweer geen krimp en zonder forceren haalden we de 6e plaats algemeen bij de historics en de eerste "echte" 2-liter... Die jongens van CRE verdienen echt meer naambekendheid, maar ik ben ervan overtuigd dat die er zeker komt.
Ik wil ook nog even meegeven dat 't voortreffelijk werk van de organisatie overschaduwd werd door 't gebrek aan tijden en uitslagen gedurende de wedstrijd. Tot een uur na de rally wisten wij nog steeds van niets. Jammer. Voor de rest was deze rally met zijn gladde proeven (vooral Oekene) een goeie test voor de Condroz. Nog eens bedankt aan Carl en Didier van CRE.
-
Bjorn Renier - Koen Derynck / Ford Fiesta ST
De tbr was onze laatste van het seizoen en graag had ik het ook in schoonheid afgesloten. Vooraf stond ik 5e in pak wvl div 1/2 en 9e in de vas div 1/2, met een mooi resultaat kon ik wel nog hogerop raken. Toch had ik de week ervoor geen lekker gevoel om een goeie prestatie te kunnen neerzetten, na 2 foutjes in de Hemicuda was ik het vertrouwen in mezelf een beetje kwijt.
Kp 1 was verschrikkelijk glad maar zonder problemen wel aan de finish geraakt. Kp 2 was al heel wat beter met een goeie tijd op dus naar kp 3, terug met wat vertrouwen gestart daar maar op het dubbele punt beetje verstrooid door de gele vlag situatie voor Patrick Milleville die in de gracht lag maar ook grotendeels door het te laat in de remmen te gaan, zijwaarts de rastering weggemaaid! Zo goed als zonder schade direkt kunnen verder rijden, wel op een heel rustig tempo, richting finish. Dan op naar onze 4de en laatste kp, de Zilten.
Voor de rally had ik me beetje laten opjutten door Hein en co die me zijn tijden van vorig jaar onder de neus duwde, aan de start zei Koen me nog eens dat Hein en hem vorig jaar onder de 3 ' afklokten, dus heb ik daar een beetje met het mes tussen de tanden van start gegaan. Daarbij dat het nog lichtjes begon te spetteren, maar tot halfweg vond ik de wagen goed op de weg liggen. Helaas na een rappe passage tussen de huizen, daarna R15 waarvan ik blij was dat we erdoor waren want het mocht wel ne R2 lang geweest zijn, daar volgde een L1 a fond op die ik dacht probleemloos te kunnen nemen maar achteraf bleek de tarmac daar heel vettig te liggen, de wagen brak achteraan uit, kon hem nog terug halen maar iets te fel en met de achterwielen in de graskant sloeg hij de andere kant over. We gleden stuurloos de iets te diepe gracht in en met hoeveel mensen er ook geholpen werd, niets kon baten want de takelwagen moest er aan te pas komen.
TBR na 20 km over en uit voor ons, gelukkig weinig schade aan de wagen maar heel ontgoocheld in mezelf ga ik de winter in! Bij deze wil ik de mannen die ons proberen uit de gracht te helpen hebben bedanken, jammer maar helaas. Ook iedereen uit de philcarsstal, voor de service, lekkere eten, ambiance,... En laatst nog Hein en Koen voor de Fiesta en de leuke nieuwe ervaringen die ik hiermee rijker ben!
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : TBR Short Rally , Geert Vandoorne , Bjorn Renier , Timothy Alliet