20-10-2008
TBR: Reacties na de wedstrijd
Reacties van piloten/teams mogen naar rallylovers.be@telenet.be worden gestuurd.
-
Patrick Mylleville – Freddy Maveau / Opel Ascona
Op de eerste klassementproef Oekene was het meteen duidelijk dat bepaalde plaatsen er zeer glad bij lagen ( dat was trouwens de mening van alle deelnemers ) wat resulteerde in enkele mooie dwarse passages . We klokten af met een twaalfde tijd wat ons tevreden stelde.
Op tweede proef die van Rumbeke die gekend staat als een snelle proef , klokten we af met een elfde plaats op slechts 3 seconden van de zevende plaats en zo bleven we twaalfde algemeen op amper een tiental seconden van de actste plaats . We wisten dat een top tien plaats haalbaar was De derde proef , verreden in Moorslede , zou voor ons de laatste klassementproef worden in deze rally . Een goeie twee kilometer na de start kwamen we een eerste maal toe op het dubbel punt . Het kruispunt links werd werd goed aangesneden waardoor we dwars uitkwamen met het de achterkant van de wagen boven de gracht . We bleven gas geven maar kregen geen grip daardoor viel onze snelheid weg en vielen aan 10 km/h in de gracht . Daar er op dat punt geen teoschouwers aanwezig was ( slechts 1 fotograaf ) wisten we al snel dat dit het einde van onze wedstrijd was.
Na de doortocht van alle deelenemers van de eerste ronde werden we getakeld en na het afkuisen van de modder was er zelf geen schrammetje in de wagen wat dus wil zeggen dat we met bijna geen snelheid meer in de gracht terecht kwamen. De ontgoocheling was natuurlijk groot na zo een stom voorval , meteen is dit ook het einde van ons eerste seizoen.
- Pedro Samaey / Mar Claeys / Peugeot 205
Na onze pech in de rallysprint van staden zijn we dit weekend gestart in de TBR rally. We hadden na staden de motor wat aangepast zodat we een beter koppel hebben en als ook de zwake versnelingsbak aangepast en wat korter gemaakt. Aangezien de wagen pas klaar was zaterdagmorgen hadden we geen tijd meer om onze programeerbare onsteking van KMS te monteren en moesten we wel de orginele onsteking nog monteren zodat we niet het vole vermogen uit de wagen konden halen.
De eerste KP verliep heel vlot en de motor reageerde heel goed al was het wel moeilijk om na 2 jaar terug in het juiste ritme te komen. Voor mijn co-piloot (Mar Claeys) was dit de eerte keer in een rallywagen en was dit ook even wennen.
Op de 5 KP hebben we helaas even van de baan geraakt door een stuurfoutje van mij We kwamen op een blinde Recht 3 vol met kiezel ik wilde de wagen even controleren met de handrem toen die uitbrak vooraan helaas slipte we met voorkant in een stuk wei die wat lager lag dan de weg zodat we vast kwamen te zitten gelukig kwamen enkel toeschouwers toegesneld om de wagen terug op de weg te krijgen. Ik wil deze mensen dan ook enorm bedanken zonder hun hulp was de rally over voor ons. We hadden een dike 5 min verloren het ging nog moeilijk zijn om mooi te eindigen in het klasement we hebben dan maar besloten om geen risicos te nemen en gewoon proberen uit te rijden en de wegliging verder aftestellen want er kan zeker nog veel verbeter worden aan de D2 ophanging. We zijn dan toch nog op de 89 plaats gekomen van de 96 die aan de finis gekomen zijn en 122 gestart.
Een ding is zeker ik heb me terug geamuzeerd en blij dat ik na 2 jaar terug heb kunnen starten en de finish bereikt hebben.
-
Cools Kris - Vynckier Karien / Citroen C2R2 Max
Karien Vynckier: Na mijn eerste kennismaking als co-piloot met de peugeot 206 van Renier Brian, nam ik voor de 2de keer deel aan de rally.Dit werd de de langverwachte TBR. Deze keer nam ik deel met de Citroen C2R2 Max samen met Kris Cools.
Voor mij was het wennen aan een snellere wagen.Dit hebben Kris en ik samen goed voorbereid.Alles ging goed,zelf de wagen was in topconditie.Na iedere KP's ging het sneller en vlotter. We amuseerden ons.
Tot op KP 9 waren we sneller en haalden we onze voorganger in bij het rondjes rijden. Het noodlot sloeg toe. We kregen enkele stenen naar ons toegeworpen door onze voorganger, waarvan er enkele fataal in de radiator sloeg en in onze voorruit. We kwamen aan de finish en ontdekten dat de wagen begon te roken. We hebben onmiddelijk gestopt en nagekeken vanwaar dit kwam.De radiator was lek Dit betekende voor ons het einde van de rally.
Dit is brute pech hebben. We gaan zeker niet bij de pakken blijven zitten en de volgende keer hebben we misschien meer geluk. Hierbij bedank ik Kris die het met mij als co-pilote zag zitten om aan de TBR rally deel te nemen. Ook bedank ik Philippe (mijn man) van Philcars die ons de wagen ter beschikking gaf en ook het ganse Philcars crew die zorgden voor het goede service en mijn vriendin Lysiane die zorgde voor de catering.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : TBR Short Rally , Kris Cools , Patrick Mylleville , Pedro Samaey