30-09-2008
Hemicuda: Reacties na de wedstrijd - deel 3
Reacties van piloten/teams mogen naar rallylovers.be@telenet.be worden gestuurd.
-
Renier Brian - Vynckier Karien / Peugeot 206 GTI
Deze wedstrijd was voor Karien haar doop met het oog op de TBR rally waar ze plaats gaat nemen in de C2R2MAX aan de zijde van Kris Cools. Er werd mij van de Philcars crew gevraagd om haar de kneepjes van het navigeren aan te leren, dit heb ik met veel plezier gedaan. De wedstrijd zelf begon zoals voor iedereen op den tast in de dikke mistbanken boven de klassementsproeven, we reden met een grote marge, de tijden waren al bij al nog zo slecht niet vergeleken met de anderen. Naarmate de dag vorderde trok de mist weg en konden we voluit gaan. Op kp kortemark alleen al scheelde het 40 seconden bij klaar weer.
We hebben ons geamuseerd, geen problemen met de 206(weeral niet!), mooi weer "na de middag", lekkere croque monsieurs van onze plaatselijke catering en een schitterend resultaat aan de finish. Volgend weekend ons beenhespfestijn: allen welkom 0472/784373(Brian). Op naar onze laatste afspraak van het jaar TBR rally roeselare met mijn vaste co Thierry Ganne.
-
Bart Maes - Wouter Polfliet / VW Polo S1600
De eerste rondes gingen letterlijk de mist in !! Met een kleine sortie nog tot gevolg. De Polo Super 1600 is een heel pittige en plezante wagen om mee te rijden , maar op het snelle parcours van Koekelare verloren we veel kostbare seconden omdat de top te laag is ( 158km/u) en konden we het ritme van de snelle Mitsu's en Subaru's niet volgen.
Toch amuseerden we ons rot , tot op de voorlaatste kp de motor de geest gaf..We vermoeden een klepstoter of een gebroken nokkenas ? Er zit immers een barst in het kleppendeksel. Dank aan onze sponsors en allen die ons bijgestaan hebben. Misschien tot in de Condroz....
-
Filip Pyck - Ignace Lampaert / Mitsubishi Lancer EVO VI
Met het wegvallen van de RS van Reningelst, kozen we samen met sponsor en co-piloot Ignace Lampaert, de Hemicuda rally uit om nog eens een wedstrijd te rijden. De rally startte in een dikke mist, wat het niet eenvoudig maakte om op de baan te blijven, goeie nota's waren in deze omstandigheden dan nodig. Niettegenstaande de mist startten we zoals zo dikwijls, sterk met een derde tijd, na de snelle Koen Lauwaert en Thierry Dekonick. Deze derde plaats konden we houden tot KP9, toen kwamen Dirk Vermeirsch en Stephan Van Craenenbrouck opzetten. Het was onmogelijk deze achter ons te houden, zonder domme dingen te gaan doen. Met plaats 5 waren we best tevreden, enkel beter en nieuwer materiaal stond voor ons. Toen Dirk Vermeirsch nog in laatste instantie opgaf met pech schoven we nog een plaatsje op. We eindigden dus met de klasse zege op plaats 4. We kenden niet de minste problemen met de wagen en waren dus heel tevreden met dit resultaat, na onze opgave in Ieper. We hopen op 19 oktober aan de start van de TBR te staan om ook daar goed te presteren. (www.picosracingteam.be).
-
Jacques Maroy - Knockaert Wouter / Ford escort Mk1
Met de dichte mist wisten we dat het niet gemakkelijk ging worden om terug vertrouwen te krijgen na onze laatste sortie. Toch draaiden we tijden die constant rond de zesde plaats zaten. De versnellingsbak had echter nukken waardoor we de tweede versnelling niet konden gebruiken bij het terugschakelen. Erger was echter het probleem met de ontsteking dat opdook vanaf KP6 . De motor rateerde constant en hiel er op KP 9 zelfs drie minuten mee op. Met veel geluk geraakten we nog op de volgende special, maar daar was het compleet over en out. De motor was niet meer aan de praat te krijgen.
Volgende keer beter. Het deed in ieder geval veel deugd om er terug bij te zijn.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Hemicuda Rally , Filip Pyck , Bart Maes , Brian Renier , Jacques Maroy