02-07-2008
BYWR Historic : Reacties na de wedstrijd - deel 3
Piloten mogen steeds hun reactie ter publicatie doorsturen naar rallylovers.be.
-
Mylleville Patrick – Maveau Freddy / Opel Ascona
Zoals jullie wellicht al vernomen hebben is de Ypres Historic Rally 2008 voor ons vroegtijdig afgelopen en dit door mechanische pech , ja dit is inderdaad een mechanische sport maar goed hierna volgt een verslag.
Op vrijdagavond kwamen we goed voorbereid aan de start in Boezinge , ondanks wat vertraging om het uurschema ( waardoor we ook de eerste proef dienden af te werken in het donker ) kwamen we aan de start te Watou . Deze proef hadden we niet in het donker verkend en dus was het hier en daar wat uitkijken om zeker op de eerste proef al geen fouten te maken , we klokten toch af op een 18de plaats wat ons zeker tevreden stelde . Op de tweede proef Dikkebus was het dan uitkijken hoe het parcours erbij lag want de moderne wagens hadden deze proef reeds tweemaal afgewerkt , alles lukte goed tot aan de haarspeldbocht aan het kapelleke iets voor het einde van de proef , daar verloren we enkele seconden omdat we tijdens het uitkomen van de bocht niet direct de juiste versnelling vonden . Daardoor kwamen we op een 22ste plaats terecht na dag 1 .
Voor de start van de loodzware dag twee met 2 maal de fameuze klassementproef Heuvelland ( 43 km ) wisten we dat er nog veel deelnemers de handdoek gingen moeten werpen , daarom was het belangrijk om geen fouten ( lekke banden en schuivers ) te maken en dat we daardoor automatisch gingen opschuiven in het klassement . Op de eerste proef die van de Kemmelberg gingen we op zoek naar het goede ritme maar dat vonden we direct niet en zeker niet nadat we effen rechtdoor gingen waardoor we een tiental seconden verloren . Dan maar met volle moed ( nadat we elkaar wat hadden opgepept ) richting Dranouter voor de start van de 43 km lange proef van Heuvelland waar we meteen na de start in het goede ritme zaten en zeker waren om daar een goede tijd op de tabellen te plaatsen .
Maar kort na de doortocht in Nieuwkerke ( na ongeveer 25 km ) was onze rally plots ten einde , in een remzone brak een triangel links vooraan en was de wagen stuurloos , gelukkig konden we hem heelhuids langs de kant plaatsen . Een spijtig voorval waar niemand iets kan aan doen alleen jammer dat we niet alle proeven hebben kunnen rijden met het oog op volgend jaar .
Voor en volledig verslag verwijs ik jullie graag naar onze website : www.mas-racing.be waar alle reacties welkom in ons gastenboek
Iedereen is trouwens welkom op onze autozoektocht op zaterdag 12 juli in OC ’t Zonnerad in Zonnebeke , deze start om 18 uur en er is voor iedere deelnemer een prijs voorzien , de niet deelnemers zijn trouwnes ook voor een natje en een droogje . De ganse avond zullen er spectaculaire autosportbeelden te zien zijn op groot scherm
-
Patrick Milleville - Timothy Alliet / ConXion Opel Ascona
Na de shakedown van woensdag,waar we voor het eerst kennis konden maken met Opel ascona 2.0,kwamen we goedgeleumd aan de start van de wedstrijd op vrijdag... Met de ervaring die patrick bezit,en een gemotiveerde co van dienst,was ik er zeker van dat we een degelijke wedstrijd konden rijden met de geringe pk's die we hadden,Ieper is geen sprint maar een uithoudingsrally.
Zo bleek al na de eerste lus op vrijdag,we sloten de dag af als 23e. Op zaterdag kregen we vleugels en haalden alles uit de wagen wat we konden. Bij het ingaan vd laatste 2kp stonden we al op een 10e plaats,nog de langste proef(onze lieveling),en twas binnen... We hingen direct volgas, na zo'n 3km op de kp,een L1 R1 direct gevolgd door een rechts 3 aan zo'n 100km/U rechtdoor,geen gracht oef ,maar wel bijna 50meter het weiland in,de stekkerdraad met ons mee zetten we onze weg verder,het stuur heen en weer,de draad nestelde zich tss de remklauwen en stuurinrichting en zo'n 3km verder slaat de wagen in een rechtse bruusk naar links,we dachten "game over"
We reden rustig verder,en de wagen bleek het terug goed te doen,we spanden onze gordels nog wel eens stevig vast,want zeker waren we niet...De laatste 38 km warende langste en de bangelijkste vd rally,maar we haalden het,verloren nog een goede minuut,maar de rally was binnen!
Met een douche van champagne werden we verwelkomt op de service.... Twas een super weekend,we hebben gelachen en fun gemaakt,op de kp hebben we gereden voor wat we waard waren.... Een dikke pluim voor het ganse ConXion team,aan al de supporters langs de weg en al de sponsers die dit mogelijk maakten. Volgend jaar zijn wij er terug bij!!
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Patrick Mylleville , Ardeca Ypres Rally Belgium