16-06-2008
Wervik: Reacties na de wedstrijd - deel 3
Piloten mogen steeds hun reactie ter publicatie doorsturen naar rallylovers.be.
-
Wouter Lievens - Nico Hoflack / Porsche 911
Met een volledig nieuw design en een goed gevoel vertrokken we naar Wervik. KP1 verliep direct zoals het moest met een 3de plaats. Op KP2 deden we het rustig aan daar we wisten dat het de meest verraderlijke van de 3 is. Ronde 1 sloten we af met een schitterende 5de plaats. We konden de wagen niet meer stilleggen daar onze startmotor het begeven had. Op de regroup zetten ze de hemelsluizen open en wisten we meteen dat het geen gemakkelijke 2de ronde zou worden.
Onze vrees werd werkelijkheid op KP5. De voorruit bedampte waardoor we het gas moesten lossen en Gunter Mommens in ons zog kregen. Ter hoogte van de gekende silo's besloten we breed te gaan zodat Gunter ons kon passeren. Op het moment dat hij naast ons is, gaat hij iets te veel op zijn gas waardoor de wagen uitbreekt en tegen ons op knalt. Een spijtig voorval, maar ook dat is rally blijkbaar...
Ronde 2 sloten we af op plaats 6, en aangezien Wouter nog nooit in de regen gereden had, waren we zeer tevreden. Terug op de regroup sloeg het noodlot toe. Plots viel de wagen stil, geen benzinetoevoer meer. Dankzij het duwwerk van verscheidene teams en toeschouwers, en Wouter z'n technische kennis, konden we de wedstrijd verderzetten met slechts 30sec straftijd wegens te laat aan het podium.
De laatste ronde zijn we nog eens volluit gegaan, maar de 30sec en de vlugge ronde van Daniël Verschaeve, waren er te veel aan om nog op een 5de stek te eindigen. Toch blikken we terug op een goeie wedstrijd en hopen ook in Ieper een goeie beurt te maken. Nogmaals bedankt aan lle "duwers", supporters, en natuurlijk onze sponsors, die dit alles mogelijk maken.
-
Frederic Berville - Pieter Lemahieu / Ford Fiesta ST
Als voorbereiding op ieper hadden we gekozen voor de 12h van wervik. We zijn niet met het gedacht gekomen om die seconden te gaan opzoeken maar om de ideaale afstelling te vinden voor de ophanging voor ieper. We hadden zon,regen,veel slijk op de baan we hadden alles wat we wilden(super). Aa enkele malen de afstelling te veranderen hadden we de juiste vast.
Zonder risicos en geen enkele keer warm te hebben had, hebben we de dag afgesloten met een goed gevoel voor te starten in ieper. Hierbij wil ik nogmaals, Pieter Lemahieu(co), de sponsors, garage Peerlings Overpelt, Cartim patron Tim, en alle vrienden en famillie om ons hierbij te steunen bedanken.
-
Didier Vanwijnsberghe - Geert Beauprez / Ford Escort MKII
Ondanks het feit dat Didier Vanwijnsberghe en Geert Beauprez liefst 6 keer de scratch wisten af te klokken op een totaal van 9 klassementsproeven, moesten ze zich toch vergenoegen met een tweede plaats achter Geert Vandoorne en Filip Vandamme.
Niettemin waren Didier en “De Buze” dik tevreden. “Het was in de eerste plaats de bedoeling om hier de nodige testen te komen doen in functie van de Ypres Historic Rally” zo opent “De Buze” het gesprek. “Van bij de eerste meters was het duidelijk dat de strijd om de zege zich zou toespitsen tussen Geert en Didier. Na de eerste 2 klassementsproeven waren we onderling gescheiden door een vijftal seconden. Tot wij met onkans kregen af te rekenen. Op KP 3, deze van Geluwe, begaf de versnellingsbak het en konden we bijna niet meer schakelen. We konden heelhuids het assistentiepark bereiken, waar de mecaniciens een nieuwe bak monteerden, maar verloren toch een dikke minuut op de proef zelf en dan nog eens 1’50” penalisatie door de herstelling, waardoor de wedstrijd meteen gespeeld was.
We lieten het echter niet aan ons hart komen, en wilden hoe dan ook bewijzen wat we in onze mars hadden. We draaiden toen zes scratchtijden op rij, en konden onze achterstand nog wat minderen, maar dat de zege voor Geert Vandoorne zou zijn lag dus al een tijdje vast. Geert zelf vond het spijtig dat we door pech zo vroeg achteruit geslagen waren, want ook voor hem leek het leuker een ganse dag te kunnen bakkeleien met Didier om de overwinning. Langs deze willen we Geert Vandoorne en Filip Vandamme nog eens feliciteren met hun zege.”
Na de wedstrijd waren de twee leden van het nieuwbakken team Vanwijnsberghe-Beauprez vol lof voor en over elkaar. “De Buze is naast een knap piloot ook een super co-piloot” aldus Didier. “De manier waarop hij me over de Wervikse wegen loodste, grenst echt aan het ongelooflijke. Het is werkelijk een “crème” van een co-piloot, en ik kijk al zeker uit naar Ieper om hem weer aan mijn zijde te hebben. Constant was hij me aan het oppeppen, las op een schitterende manier de nota’s. Het is een luxe om met zo iemand een rally te kunnen rijden.”
Maar ook “De Buze” had lof voor Didier. “Een meer dan knappe piloot in een schitterende wagen. Dit is echt rallyrijden. De Escort is gewoon de max, en dat de Desselgemnaar aan een stuur kan draaien, dat heeft hij vroeger al genoeg bewezen. En tussendoor kunnen we nog eens grappen en grollen met mekaar. Ik moet de kritikasters ongelijk geven: ik heb me de overstap nog geen seconde beklaagd!”
De motivatie is duidelijk 100 % binnen het team. Wees er maar zeker van dat met dit duo zeker ook zal moeten rekening gehouden worden in de Ypres Historic Rally; op vridjag 27 en zaterdag 28 juni.
-
Bert Coene - Werner Thores / Mitsubishi Lancer
We zijn iets te traag van start gegaan, en op de 3kp kregen we regen, met de sortie van tielt in het achterhoofd, waren we te braaf in de regen. Op de 4e kp draaiden we rond en verloren we zo een 15 tal seconden. Maar het droogde op en het vertrouwen kwam er terug.
We draaiden betere tijden en begonnen van onze opgelopen achterstand af te knagen. Uiteindelijk met nog 1 kp te gaan stonden we nog enkele seconden achter Cools met de c2r2max en achter Bart Pyck. Jammergenoeg werd de laatste kp geannuleerd want daar konden we misschien nog een plaatsje winnen. Zo eindigden we 7e algemeen en 2e in divisie 2 en 2e in klasse E.
We kijken gelukkig terug op deze wedstrijd, we hebben geen kosten aan de wagen en de wagen staat klaar voor Ieper.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Rally van Wervik , Wouter Lievens , Frederic Berville , Didier Vanwijnsberghe , Bert Coene