16-06-2008
Wervik: Reacties na de wedstrijd
Piloten mogen steeds hun reactie ter publicatie doorsturen naar rallylovers.be.
-
Mylleville Patrick – Maveau Freddy / Opel Manta
Al vroeg in de eerste klassementproef kwamen we onzacht in aanraking met een boom , de schade viel al bij al mee wel zaten we vast in een veld en dit met een lekke band rechts achteraan . Nadat wij uit het veld geraakten en een plaats vonden waar we de wagen konden op krikken voor het wiel te wisselen , kwamen we tot de vaststelling dat we het verkeerde reservewiel mee hadden ( een veel groter wiel en een andere breedte ) maar toch moesten we dit gebruiken . Daardoor konden helaas niet voluit rijden wat ons op de volgende proef nog eens een tweetal minuten kostte en er in totaal een 8-tal minuten verloren gingen en we helemaal onderaan het klassement stonden.
Na de eerste service gingen we terug op zoek naar wat vertrouwen en beslisten we om maar wat spektakel te bieden aan het publiek aangezien ons klassement toch naar de vaantjes was en toen de hemelsluizen werden opengezet lukte dat aardig zo goed zelfs dat we nog een paar keer rond gingen wat zeer naar de zin was van het publiek , uiteindelijk werden we nog 14de op zestien aangekomen wagens.
Onze volgende wedstrijd is Ypres Historic Rally binnen 14 dagen , voor een volledig verslag verwijs ik jullie graag naar onze website : www.mas-racing.be waar alle reactie nog altijd welkom zijn op ons gastenboek.
-
Maes Bart - Polfliet Wouter / Mitsubishi Lancer Evo 6
Toen we deze week hoorden dat de Porsche niet klaar zou zijn voor Wervik , ging mijn co in extremis nog op zoek naar een alternatief. deze vond hij in de Mitsu Evo van Filip Pyck die ons de wagen ter beschikking stelde . De Mitsu draaide als een klok en we konden de Groep N zege mee naar huis nemen , alsook een 3de plaats algemeen.Dank aan het Pyck-Team die schitterend werk leverde.
-
Stefaan Prinzie – Sharon Vermeulen / BMW M3
Ik hou enorm van de lange en snelle proeven van wervik en we hebben ons dan ook geamuseerd voor de tijd dat we op de kp waren. Voor en na de proeven was het een heel frustrerende wedstrijd voor veel piloten.
Hoe kan je dit nu een wedstrijd noemen als er een groep deelnemers een groot deel van de reglementen niet volgen moet! Een paar kp’s overslaan, niet inklokken op tijd, service doen als hun het past, van de baan gaan en 2 uur later terug in de koers meedoen, enz…
Het was toch de bedoeling om een test wedstrijd in te richten maar deze kan je toch niet gaan mengen met de normale wedstrijd voor een algemene overwinning. Het is toch belachelijk dat er zelfs een algemeen klassement bestaat! Alle deelnemers van de (echte) wervikse rally reden een derde van de wedstrijd NIET, we kregen ook geen normtijd want er was nog niemand gestart en toch staan we tussen de algemene rangschikking??? Welke tijd kregen we dan?
Het was trouwens heel gevaarlijk op de klassements proeven, je zag bijna geen mens langs de weg staan, enkel mensen die het parkoer aan het verlaten waren. Zo kwam ik op kp 2 enkel mensen op de weg tegen tijdens het remmen na een lang stuk aan 230 km/u, stel je voor dat het mis liep… Hoe lang gaan we nog dergelijke zotteheden blijven verteren?
-
Bram Fonteyne - Rik Vintevogel / Volvo 242
In totaal 20 starters bij de historics en als 13de algemeen geëindigd m.a.w. een geslaagde dag, vol onverwachte omstandigheden droog, nat, zeer nat, en nu en dan geen remmen. Gelukkig werden wij (de historics) gespaard van alle "gaten" in de timing en annulaties zodanig we alle 9 de kp's konden afwerken.
Met de sper en korte pong waren we oppermachtig lekker scheef en rap uit de bocht. Helaas waren we een beetje te zelf zeker, op 1 km van de eindmeet wilden we de supporters nog eens spektakel geven met als gevolg te breed tegen een straatnamenbord en 10 meter geploeterd in de gracht.
Conclusie: een bluts, bumper weg, achterlicht weg en terug lapwerk voor mijn trouwe co-piloot. Graag wil ik de (trouwe) supporters bedanken voor de positieve reacties op onze passages. Om ons terug aan het werk te zien moeten we waarschijnlijk wachten tot in de TBR met schuivers en spektakel, maar als je ons vroeger wilt terug zien mag je contact opnemen met het Volvo-team voor publiciteit op de "opvallende" en "unieke" wagen op de West-Vlaamse rally wegen.
Breng trouwens eens een bezoekje aan onze vernieuwde website waar je ongezouten je mening kan nalaten in het gastenboek. http://users.telenet.be/fbmotorsport
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Patrick Mylleville , Rally van Wervik , Bart Maes , Stefaan Prinzie , Bram Fonteyne