04-06-2008
ORC: Reacties na de wedstrijd - deel 2
Piloten mogen steeds hun reactie ter publicatie doorsturen naar rallylovers.be.
-
Dieter Thys - Emeric Debusschere / VW Golf GTI
Le Coq Motorsport Rallyteam start in Wervik na kleine mechanische pech in Oostrozebeke.
Nadat vorige week in een hoog tempo werd gewerkt om onze nieuwe Golf rallyklaar te krijgen voor de ORC Rally, waren we meer dan tevreden dat we eindelijk konden starten met ons nieuw rallyvoertuig. (We willen dan ook Rudy Leblon Racing, serviceman Lux, Dieter van Autoservice Verbeke en sponsors Agence Cambré, verzekeringskantoor Halewijk & Vermeire, en Wheel Service Maertens hierbij bedanken voor de hun inspanningen op het allerlaatste moment)
Film van de wedstrijd:
Tijdens de eerste proeven was het wat aftasten om de auto te leren kennen, want we hadden er nog geen meter mee gereden. Alles ging goed en we gaven maar een 7 tal seconden toe op Jordy Heyrick (met gelijkaardige Golf) op de eerste proef van een kleine 10 km. Maar op de derde proef kwam er een abrupt einde aan de kennismaking met onze Golf. De bediening van de versnellingsbak brak af. Maar ja, dat heb je nu eenmaal met nieuwe auto's. Die kunnen al eens wat kinderziektes vertonen. Gelukkig ligt bij Rudy Leblon reeds een nieuwe maar vooral 'sterkere' bediening klaar.
Omdat we door deze breuk de auto nog niet echt goed kennen, hebben Co Emeric en ikzelf, na wat overleg, dan ook besloten om niet lang te wachten om de auto verder te testen. Dus gaan we volgende week de Rally van Wervik rijden. Hierbij zullen we technisch worden ondersteund door de VW spécialisten van het Heyrick Rally Team. Zij zullen onze service verzorgen, zodat we in ideale omstandigheden onze ontdekkingstocht kunnen verderzetten. Waarvoor dank bij voorbaat !
Tot in Wervik !
P.S.Onze website ondergaat op dit moment een volledige opknapbeurt. Binnenkort wordt deze voorgesteld.
-
Bert Coene - Lieven Ghekiere / Mitsubishi Lancer EVO VIII
Het waren 2 drukke dagen maandag en dinsdag, daarmee ben ik nu pas aan mijn buro geraakt. Hierbij het verslag van de laatst gereden rally verleden zondag, de orc rally te Oostrozebeke. Voor de gelegenheid nam Lieven Ghekiere, zaakvoerder van G en V, plaats in de copiloot zetel. S morgens lag het er nog wat nat bij maar het droogde snel op. Tijdens de eerste ronde van 4 startten we wat afwachtend door het natte wegdek. Na de eerste 3 kps zagen we al duidelijk dat we goed bezig waren om de klassewinst binnen te halen.
We waren 3 keer de snelste in onze klasse. We bouwden verder onze voorsprong uit en kregen ondertussen het vertrouwen in mekaar en in de wagen. Zo sloten we de dag af op een 9e plaats algemeen en een 1e in divisie 2 en 1e in klasse E. Het was duidelijk dat heel het team tevreden was, na de opgave in Moorslede (mechanisch) en de opgave te Tielt (sortie) is het vertrouwen er terug en zien we graag uit naar de volgende wedstrijd, de rallly van wervik op 14 juni, waar Werner terug de copilotage voor zijn rekening neemt.
Ps zaterdag en zondag is het ons eetfestijn, wie erbij wil zijn kan nog altijd reserveren.
-
Bryan Renier - Bjorn Renier / Peugeot 206
Na een pauze van een 6tal weken was het eindelijk opnieuw rally, onze eerste deelname in Oostrozebeke. Het was veelbelovend, een schitterende locatie van het servicepark met alles eromheen, het leek wel een volksfeest. Op zaterdag aangekomen eerst lang moeten wachten voor de documentencontrole, daarna even lang voor de technische keuring om dan na 16 uur nog zonder kennis van de streek de verkenningen te beginnen!
Gelukkig zijn we eraan gewend niet veel te verkennen en heb ik het nodige vertrouwen in mijn nota's. Het was bijna 18 uur toen we enkel de 3 kp's op papier gezet hadden, maar ik vond het toch noodzakelijk er nog eens over te gaan want ze leken me toch wel heel gevaarlijk met vele rappe waaiers met daarna scherpe en blinde situaties.
Zondag dan met een licht bang hart vertrokken vanuit het natte Zonnebeke richting Oostrozebeke, gelukkig was het daar droog en konden we voor de eerste keer dit jaar de koersbanden boven halen. Zoals altijd ga ik de eerste ronde niet voluit om toch de nota's nog eens te controleren en hier en daar te verbeteren, vele plaatsen konden sneller dan gedacht dus wist ik dat we al redelijk veel tijd verloren hadden na de 1ste ronde. Het vervolg van de wedstrijd verliep zoals gewoonlijk, telkens konden wij onze tijden van de vorige rondes aanzienlijk verbeteren wat mij uiteindelijk heel tevreden maakt over het voorbije weekend.
Hier en daar zoals in iedere rally wat oponthoud maar daardoor kunnen we beter kennis maken met collegapiloten wat ook wel eens leuk kan zijn. Voor ons dus geslaagd maar onze 54 ste plaats algemeen lijkt niet zo mooi, onze 14e plaats in groep n lijkt me meer tevreden te stellen. Nu op naar de volgende afspraak in Wervik voor onze thuisrally waar ik vanaf de eerste meters wil rijden zoals de laatste rondes in orc om zo een goed resultaat neer te zetten aan het stuur van de Hankook-Fiesta van Hein Derynk, waarvoor van harte bedankt voor het vertrouwen want de wagen komt nadien aan de start in Ieper, dus ... Daar kruipt broer en co Brian achter het stuur van de 206, zo kunnen we eens het verschil meten ook!
-
Jacques Maroy - Wouter Knockaert / Ford Escort
We hebben enorm genoten van de rally in Oostrozebeke. Een heel mooi parcours, een toffe sfeer en massa's publiek! De rally is voor ons vlekkeloos verlopen. Na een aarzelende start op de gladde eerste KP's konden we stelselmatig onze tijden en onze rangschikking verbeteren. Dit resulteerde uiteindelijk in een 13de plaats bij de historics, waarmee we best tevreden waren. Enkel een probleempje met een steekas deed ons even opschrikken, maar de kundige handen van Paul Lietaer en zijn team maakten dat we weer zorgeloos verder konden rijden. We maken ons nu op om deel te nemen aan de grote afspraak van het jaar, de Ypres historic rally.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : ORC , Dieter Thys , Bert Coene , Brian Renier , Jacques Maroy