03-06-2008
ORC: Reacties na de wedstrijd
Piloten mogen steeds hun reactie ter publicatie doorsturen naar rallylovers.be.
- Braeckevelt Kurt - Bart De Clerck / BMW M3
Het BDrallyteam heeft in Oostrozebeke voor eigen publiek mogen genieten van een geslaagde rally. In de eerste Kp was het bijna misgelopen door een remprobleem, doordat we zoveel mogelijk factoren wilden uitschakelen om niet uit te vallen hadden we de remmen en schijven en vering vernieuwd voor de wedstrijd,. Gelukkig liep alles goed af, en konden we na enkele hete momenten na de eerste boucle de remmen door ons team laten bekijken.
Daarna liep alles zoals het zou moeten lopen , we reden goede tijden en konden van de 34ste plaats naar de 14de opschuiven. We willen dan ook onze sponsors en het ganse team bedanken , die het voor ons mogelijk maakten om deze schitterende rally naar een goed einde te brengen.
- Joeri De Bouvere - Sven Vander Looven / VW Golf 1 GTI
In Oostrozebeke hebben als team ons debuut gemaakt. Voor mij de eerste keer als piloot, voor mijn co-piloot Sven de eerste keer dat hij de nota's las en voor onze Golf 1 het debuut na de heropbouw. Na moeizame verkenningen (we hebben de kp's slechts tweemaal gereden) beseften we zondagmorgen maar al te goed dat er heel veel kon mislopen. De bedoeling was dus om de tweede ronde te halen, niks meer of minder. Al tijdens de eerste KP merkten we al dat het wagentje goesting had en het klikte tussen mij en de co. Ik reed te ontstuimig, maar de tijden die we klokten waren lang niet zo slecht. Vol goede moed zijn we dan gestart aan de rest van de rally en elke ronde hebben we ons tijden een klein beetje verbeterd. Maar telkens slechts met enkele seconden en dat door zo zuiver mogelijk te rijden, met een kleine divisie 1 wordt elke te brede bocht immers zwaar afgestraft. Ik onthou vooral KP3 met enkele hele leuke waaiers waar je vol plankgas door kan. Over het algemeen een supersfeer en een heel tof parcours met zowel technische als snelle stukken. Eindresultaat: 81ste op 105 teams en tweede in divisie 1, stukken beter dan dat we hadden durven hopen..
Bedankt aan Sveka Rallysports voor het bouwen van de wagen (die geen krimp gaf), de mecaniciens van Marc Spilstyns en mijn co-piloot Sven die met volle overgave zijn debuut maakte en blijkbaar de smaak te pakken heeft. De komende dagen bekijken we het verdere programma van ons debuutjaar. Bedoeling is om toch nog een viertal wedstrijden te rijden. Alle nieuws over het Codeboy.be-rallyteam is voortaan te ook volgen op www.rallyrijden.be.
- Wim Lootens - Stijn Minne / Renault Clio RS
Na goede punten te scoren in de eerste twee VAS-rally’s besloten we om in ORC rally te starten. Deze maal zonder vertrouwde copiloot Bert die op reis was, maar wel met zijn broer Stijn. Eerste rond werd aan een strak tempo afgewerkt. Na de eerste ronde stonden we 10de algemeen en 2de in de klasse na Koen Lauwaert in zijn Clio R3.
In de derde ronde beleefden we eventjes een warm momentje. Bij het opkomen van het onverhard brak het achterste uit, maar we liepen enkel wat tijdsverlies op. Bij het ingaan van de laatste ronde stonden we op een 11ste plaats en nog steeds 2de in de klasse. Deze plaats wilden we niet meer afgeven en alles verliep vlot.
We eindigden op een knappe 10de plaats algemeen en op een 2de plaats in de klasse na de ongenaakbare Koen Lauwaert. Volgende rally wordt de Rally van de Suikerstreek.
- Alain Vermeulen - Tomithy Alliet / Opel Ascona
Timothy Alliet vol lof over Alain Vermeulen
Dit weekend nam ik plaats in het co zitje,een tijdje geleden voor mij en dit niet zomaar naast de eerste de beste. Alain vroeg me zijn vaste co Bart te vervangen voor de rally van Oostrozebeke,ik moest daar niet lang over nadenken...
Super gemotiveerd kwamen we aan de start,we wisten dat we me de Godrive Ascona mee konden strijden voor een podium plaats bij de Historics. De eerste boucles hingen we direct goed van start,we draaiden de snelste tijd op kp3 en alg op de 4e plaats gescheiden door enkele sec.
De tweede boucles duurde het eventjes van start konden gaan,en als co was het nodig om er toch het hoofdje bij te houden inzake pointeren,maar de sfeer bij de historicsmannen en vrouwen is zo gehecht dat iedereen wel eens een ander wakker schud. De tweede boucles draaien we mooi vooraan mee,we moeten slechts enkele sec toegeven op Viaene.
Op de tk van kp 4 zagen we echter de co van viane pointeren tss de moderne wagens, rijkelijk te laat, we lieten het voor wat het was, op het einde v/d boucle zagen we daar niks van terug in de uitslag en begon iedereen zich vragen te stellen.
De derde boucles gaan we van start (2e alg), met de transeurop in onze nek... op kp9 draaien we nog eens de scratsh. Intussen blijkt er nog niks te zien in de uitslag van de flater vd de co van viane, daar ik weet dient iedereen zich te houden aan een regelment, en als je rijd om de sec dan is dat in de eerste plaats op het parkoer,maar ook daarbuiten, ik als co van alain heb me dan ook nader geinformeerd over de situatien bij de organisatie, en ik was blijkbaar niet de enige.
De 4e boucles zetten we nog eens alles op alles met in het achterhoofd dat we mss wel virtueel leider waren, we hingen onder voorbehoud als 2e over het podium.... In het wagenpark zagen we een furieuse Viane, die zich in plaats van tegen ons woest maakte, mss eens over een andere co moet ontfermen. Het gaat hier niet om zijn rijstijl op de kp, want daar was hij de ganse dag de betere, maar als sportmens moet je kunnen winnen en verliezen, er werd zelfs nooit een klacht ingediend door ons, we lieten het zo. De organisatie zocht alles uit en kwam tot het verdict, we waren de winnaars bij de historics, super tevreden van onze dag en een bekrooning voor Alain, ik wens hem hierbij nu al het allerbeste voor Ieper. Ik wil in deze ook het het ganse Godrive service team bedanken voor het voortreffelijk werk.
-
Jan Czech - Kim Lootens / Subaru Impreza
Zaterdags zag het er niet goed uit voor mij. Wakker geworden met zware migraine dacht ik het voor bekeken te houden maar met de steun van vrouw Lesley en co-pilote Kim die de opstelling, administratief en technische keuring voor zich namen kon ik in de mobile home blijven om verder te rusten.
Zondagmorgen was alles weer vergeten en was ik terug de oude en konden we gaan voor een mooie wedstrijd. Juist voor we vertrokken kwam een onbekende aandraven met het nieuws dat het aan het regenen was op kp 3 en kozen we ervoor om regenbanden te leggen. Vertrouw nooit iemand die je niet kent want niets was minder waar met als resultaat van onze mindere tijden en een 25ste plaats algemeen door een kleine sortie. Vanaf de 2de ronde en met het juiste schoeisel konden we andermaal beginnen aan een inhaal race. Op elke kp konden we onze tijden scherper zetten en kwam een betere klassering tot eigen recht. Na 3 rnden konden we al rekenen op een 15de plaats algemeen en stonden we sterk op een 2de plaats groep N. Met Braeckeveldt die 7sec voor stond en Dolfen die er 3sec achter was er nog van alles mogelijk.
Uiteindelijk werden we 13de algemeen en 2de groepN . De eerste plaats voor groepN zag er geen haalbare kaart uit maaar naarmate de rally vorderde konden het ritme van Bert Coene beter volgen dus opent dit mooie perspectieven voor de komende 12 uren van Wervik. Aan Bert zal ik dus een mooie maar tevens een moeilijke speelkameraad hebben voor het kampioenschap waar we momenteel op kop komen te staan.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : ORC , Kurt Braeckevelt , Joeri De Bouvere , Alain Vermeulen , Jan Czech , Wim Lootens