19-05-2008
Sezoens: Reacties na de wedstrijd - deel 2
Piloten mogen steeds hun reactie ter publicatie doorsturen naar rallylovers.be.
-
Paul Vanallemeersch – Pol Quatannens / Ford Escort MK I
Nog nooit was ons objectief voor een wedstrijd zo gemakkelijk te formuleren. We moesten uitrijden, liefst op een 5° plaats. Zo bleven we zeker eerste in het Nationaal kampioenschap en met Ieper als volgende wedstrijd was dat erg mooi voor ons, een team met erg beperkte middelen. Deze taak bleek na de eerste ronde best doenbaar. We stonden op de 5° plaats op amper 4 seconden van de 3° plaats. Eerlijkheidshalve moeten we zeggen dat de snelle jongens, Brown en Debyser met problemen zaten. Dus die plaats was een beetje gevleid.
We waren van plan om deze plaats vast te houden en indien mogelijk nog iets te verbeteren. We kregen zelfs enkele tips van een kenner als Gaby Goudezeune hoe wij bijvoorbeeld onverhards moesten nemen.
Op KP 7, die van Bree, beet Paul hard in het stuur. Dat dubbele rondje ging erg goed tot enkele kilometers voor het einde. In een R2à3 schoven we op neus weg, eventjes uit het spoor op de uitgereden gravel. Een diepe gracht lag 15 meter verder, verdoken in het hoge gras en net in die gracht kwamen we tot stilstand. Jammer dat er geen toeschouwers stonden of we konden de wedstrijd verder zetten. Maar met ons tweetjes was het nooit mogelijk om ons “Beertje” er uit te krijgen. Dat was dus het einde van onze race en daar gaat onze hoop om in Ieper te starten als leider in het kampioenschap.
De schade aan de wagen valt best mee. Dus we gaan zeker verder met ons programma. We willen zeker Steph en Mark bedanken. Deze jongens reden voor DE overwinning! Toch stopten ze om ons te helpen indien nodig. Zij hebben zeker vele seconden verloren. Bedankt Makkers! Dit is nog eens een voorbeeld hoe het moet: concurrenten op de specials maar vrienden naast de koers en dikke vrienden in nood. Lang leve deze spirit bij de Historics.
Natuurlijk moeten we onze servicejongens bedanken. Aangezien onze vaste gast, Jimmy veel werk heeft met zijn verbouwingen moesten we beroep doen op externe hulp. Gelukkig kon TT-Autosport ons verder helpen. Net zoals in Namen hebben ze prachtig werk verricht. Bedankt Tom, Nemzy, Koekie, Meirke, Sprietie, Niels en Klaas, klasse wat jullie deden.
-
Serge Leen - Robby Vanhees / Ford Fiesta XR2i
Leen – Vanhees verliezen op bizarre wijze sezoensrally?
Afgelopen weekend werd in en rond Bocholt de internationale sezoensrally afgewerkt. Na een zonnige verkenningsdag gingen de hemelsluizen in de nacht van vrijdag op zaterdag helaas open. Het parkoer werd dus herschapen in een echte modderpoel. Maar op weg naar proef 1 ging het al goed fout voor ons. We kwamen op Goolder aan en nr 37 stond pas aan de startlijn, dit was een gevolg van de crash van Kuipers. We stonden 400m van de tc en vergaten onze juiste tijd te halen en vertrokken met een straftijd van 1min 40. Beginnersfoutje zeker en de stress van onze thuisrally. Nu werd deze ons kwijt gescholden door de wedstrijdleider omdat er blijkbaar nog meer waren met dit voorval. Dus begonnen we toch met een goed gevoel aan onze tweede sezoensrally. Met een scratch en een 17de tijd algemeen waren we alvast goed begonnen. We draaiden de ene scratch na de andere zelfs toen de intercom het begaf op proef 4.
Onze voorsprong na 4kp’s was ongeveer 1minuut 20sec. Op proef 5 reden we lek en verloren we een kleine minuut op de tweede. Maar zonder er hard voor te gaan bouwden we onze voorsprong terug uit tot 1 minuut 35sec. De overwinning was dus binnen… Tot er klacht een tegen ons werd ingediend en we onze straftijd plots wel weer kregen !!! Achteraf ontdekten wij, en veel andere piloten, dat er met de tijden ook van alles niet klopte. Zo zouden we 17 seconden meer krijgen op Beek-Bree. Als we daar de juiste tijden gekregen hadden dan was onze tweede, ruimschoots verdiende, overwinning een feit. Helaas besliste de RACB er anders over en werden we tweede in klasse op 5 sec van Heyrick, die enkel kp5 sneller was vanwege onze lekke band !!!
Toch willen we de talrijk opgekomen supporters, sponsors en vooral de mecano’s en teamchefs bedanken voor de schitterende dag.
-
Rally Seventeen
Turbo verprutst mooi resultaat
In tegenstelling tot de TAC en de Wallonie waar we wel ons geliefde startnummer kregen moesten we nu de baan op met het nummer 38. Het was een mooie uitdaging om te laten zien dat we de 17 waard zijn.
De problemen voor de start van proef 1 (eerst annulatie , toch starten...) waren niet bevorderlijk voor de concentratie ; maar iedereen gelijk voor de wet en proberen hem der op te houden. Het gevolg voor ons was in ieder geval een veel te trage start , niet enkel op de eerste proef maar de volledige eerste boucle .Het laatste jaar waren we verlost van dit probleem maar door de regen van 's nachts wilde ik eerst zien wat we zouden tegenkomen voor we begonnen te koersen.
Na zes proeven waren we opgerukt naar de zestiende plaats maar mooie liedjes duren echter niet heel lang... Einde proef 7 ging ons mooi klassement er aan , plots viel alles weg : snelheid , vermogen ,rare zoemende geluiden achter in de wagen , we konden niet uitleggen wat er allemaal gebeurde.Davy (DAY V TEC) maakte de juiste analyse ; turbo stuk en proef 8 afwerken met tijdsverlies.
Bij het vervangen van de turbo bleek de schade groter als voorzien zodat onze mensen alles uit de kas hebben moeten halen om in koers te blijven (bedankt Koen). Het is gelukt en we mochten de dag beëindigen als allerlaatste starter. Niet getreurd , wij blij , mechaniekers tevreden , supporters nog op post ...De sezoens gered voor ons team. Uiteindelijk bezorgde de turbo ons 5 minuten verlies maar zijn we tevreden dat we nog kilometers hebben kunnen draaien aan fatsoenlijke tijden. Resultaat 25 ° algemeen.
De Dog Box valt reuze mee en ik heb ondekt dat veel kan zonder koppeling zonder dat ik hem pijn doe. Het was een tof rally-weekend met de nodige ups en downs maar we wilen vooral onthouden dat dit een fijne apparte wereld is waar de vriendschap en appreciatie voor mekaar steeds weer terug bovenkomt. Bedankt aan allen die ons geholpen hebben.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Sezoensrally , Paul Vanallemeersch , Serge Leen , Jos Hermans