08-05-2008
Monteberg: Reacties na de wedstrijd - deel 4
Piloten mogen steeds hun reactie ter publicatie doorsturen naar rallylovers.be.
-
MIES RACING
In de aanloop naar de Montebergsprint was "Nicholls" zo'n beetje de rode draad in de voorbeschouwende praatjes. Dirk was nog niet vergeten dat hij met zijn antieke Sierra kort op die Sub WRC S9 zat vorig jaar. Nu de drie magische letters ook in Pittem zijn neergestreken was het paybacktime. De overwinning op zaterdag kwam er niet geheel onverwacht, werd daarom niet minder gesmaakt, maar op zondag was 't dan alle hens aan dek, en wat Dirk voor ogen had lukte: dat snelle britse ijzer verslaan! Dat de Polle nog ietsje voorzat was bijzaak, de westvlamingen hebben tenminste weer rijles gegeven. De eer blijft in de provincie!
Ook Bjorm Hamiaux trad gedurende twee dagen in de arena, won zijn klasse op zaterdag in de vertrouwde Honda, om dan op zondag van aangedreven wielen te wisselen in de blauwe Mk.2 Amusement verzekerd en iedereen tevreden. Hetzelfde kan gezegd worden van zaterdagsrijders Nic Maes en gastpiloten Geert Beauprez (Impreza) en Jeannick Breyne (Mk.2), helaas niet van de wilde bakkers Roelens/Deltour die zich een beetje vergaloppeerden tijdens de verkenningen. Bert Cornelis tenslotte perste alles uit de Escort en eindigde op de hoogst haalbare vijfde plaats, net achter de (veel) meer recente wagens.
De enige zorg die een aantal teamleden gehad hebben dit weekend was een kreeftvelletje, maar de fun was er niet minder om. Nu op naar thuiswedstrijd ORC Canalrally, wel vanachter de schermen dit keer. Tot dan!
-
Patrick Milleville - Freddy Maveau / Opel Manta
Verleden zondag reden we de rallysprint van de Monteberg , het was een mooie zomerdag en het publiek was talrijk aanwezig . Met pak deelnemers van over de grote plas aangevuld met enkele kleppers van eigen streek wisten we dat dit voor ons geen gemakkelijke opdracht ging zijn.
Daarom kozen we ervoor om ons te amuseren en het publiek te trakteren op enkele spectaculaire passages wat ons ook aardig lukte , om toch nog een redelijk resultaat neer te zetten hebben we 1 ronde gereden met heel wat minder spektakel en dat resulteerde meteen in verbetering van onze tijd met 10 seconden , daardoor werden we elfde historic waarmee we tevreden waren.
Een volledig verslag, foto’s en filmpjes zijn terug te vinden op www.mas-racing.be. Onze volgende wedstrijd wordt de rally van Wervik halfweg juni.
-
Jacques Maroy - Wouter Knockaert / Ford Escort
Een stralend weer, veel publiek, en een mooi deelnemersveld, met heel wat engelse escorts aan de start, dat was het programma voor het zondagsgedeelte van de RS Monteberg. We hebben ons goed geamuseerd, en konden overal wat spektakel geven. Op 2 schuivertjes na, was het een probleemloze rallysprint.
We gingen even rond aan het 'visputje', en schoven zo achterwaarts de gracht binnen , maar zonder veel erg. Nog in dezelfde ronde waren we iets te optimistisch in de afdaling naar de start toe, en moest er wat geimproviseerd worden, om de strobalen niet in te duiken. Het publiek kon er duidelijk van genieten.
We wensen nog Paul Lietaer proficiat met zijn mooie overwinning, en zijn prachtige kanontijd.
-
Pedro Cappelle - Tom De Prêtre / Ford Puma
Concept Fashion Rally Puma voor het eerst aan de start tijdens de rallysprint van de Monteberg.
De rallysprint van de Monteberg op zaterdag was voor Pedro Cappelle en Tom De Prêtre in vele facetten nieuw. Het was de eerste keer dat er samen werd gereden, de eerste keer aan de start met de Concept Fashion Puma, en de eerste keer dat Tom de rol van co-piloot op zich nam. Het was dus wel even wennen en de 2 verplichte verkenningen op zaterdagmorgen gaven ons vertrouwen.
De wagen is nog maar pas in ons bezit en omdat we tijd en concentratie nodig hadden om die rijklaar te krijgen was er nog niet veel mee gereden. Het zal een evolutie worden die heel dit seizoen zal duren.
Een paar dagen voor de wedstrijd hadden we een eerste en interessante ontmoeting met Dany Claesen van Cimsa Motorsport. Dany voorziet ons van Silverstone banden. Bij het rijden en scrubben van de banden was al vlug duidelijk dat dit dé superbanden waren die we nodig hadden voor de Puma. Samen met de Proflex schokdempers zorgen ze voor een "go-kart" wegligging. Een scherpe handrem helpt bij het scherpe bochtenwerk.
Tijdens de 3 rondes in de wedstrijd reden we telkens wat vlugger en dat was heel leuk om mee te maken. De officiële tijden van onze ritjes:
Special 1: 6:00:26
Special 2: 5:53:87
Special 3: 5:52:15
Hiermee bekleden we een 47ste plaats voor 115 deelnemers en een 8ste plek in de klasse G3. Voor iemand die wil rijden om te winnen in zijn klasse heeft de Ford Puma een nadeel. Met zijn 1695 cc valt deze wagen in de lage regionen van de klasse 1601 tot 2000 CC. Maar da's voor ons niet belangrijk. De wedloop naar vlugger en betere wagens laten we toch aan ons voorbijgaan.
De volgende rally is de ORC Canal Rally te Oostrozebeke. Als je binnenkort wil meerijden met de Concept Fashion Puma of je wil kledingcheques winnen, dan kan je nog steeds deelnemen aan de SMS wedstrijd. Je stuurt via sms CFS naar 3447*, je krijgt een schiftingsvraag terug en je stuurt je antwoord door. Als winnaar rij je als co-piloot mee in een rallysprint en krijg je een extra kledingcheque ter waarde van 150 euro. De 2de prijs is een kledingcheque t.w.v. 125 euro, 3de prijs een kledingcheque t.w.v. 100 euro, 4de prijs een kledingcheque t.w.v 75 euro, 5de tot en met 10de prijs een kledingcheque t.w.v. 50 euro
Voor de wedstrijdinfo surf je naar www.conceptfashion.be, voor beelden van de rally naar www.retromobiel.be
Speciale dank aan Karel Bril, Frank Baert, Dany Claesen en Concept Fashion Store
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Rally van de Monteberg , MIES Racing , Dirk Vermeirsch , Patrick Mylleville , Jacques Maroy , Pedro Capelle