05-03-2008
Routes Du Nord: Reacties na de wedstrijd - deel 2
Piloten mogen steeds hun reactie ter publicatie doorsturen naar rallylovers.be.
- Jacques Maroy - Wouter Knockaert / Ford escort TC Lotus
Weeral een mooie rally achter de rug, ondanks wat technische problemen op de tweede dag. Het mooie parcours van de zaterdag werd zonder problemen verteerd door de escort MK 1, maar op de eerste verbindingsrit van de tweede dag brak de pomp van de embrayage. We bereikten tijdig de service, waar de pomp hersteld werd, en we met een 6-tal minuten vertraging konden beginnen aan de eerste proef. Op die proef kwam de motorkap los, en konden we nog niet tenvolle ontkoppelen, wat resulteerde in een tijdsverlies van nog eens anderhalve minuut.
Daarna liep alles weer vlot, en konden we terug genieten van de snelle noordfranse proeven. We danken van harte de serviceteams van Paul Lietaer, en van Hendrik Debackere voor hun mooi werk, want zonder hen zouden we zeker het podium van Armentieres niet bereikt hebben.
- Rudi Dekimpe - Geert Seys / Opel Ascona B
Rudi en Geert vertrokken naar de Rallye des Routes du Nord Historique in Armentière met veel vragen : eerste rally met de 2,4 liter ascona B, een onbekend parcours en enkele snelheidsritten in het donker. Bovendien de regenachtige weersvoorspellingen.
"We zijn dan ook zaterdag zeer voorzichtig begonnen en al gauw werd duidelijk dat deze rallywagen een compleet andere wagen was dan de 2.0 liter Ascona die we verleden jaar huurden" aldus Rudi. "Na de eerste 3 kp's wat aftastend te hebben afgewerkt stonden we 11de algemeen. Meteen volgende een nieuwe ervaring namelijk : rijden in het donker."
"Dit kunnen we jammer genoeg niet meer beleven in België maar is super !" aldus Geert "Het maakt het werk van een co-piloot compleet af." We eindigden het zaterdag gedeelte op een 9de plaats algemeen en 3de in onze klasse.
De kp's van de zondag waren voor ons een groot vraagteken. De typische brede franse wegen met vlugge waaiers zorgden dat we opnieuw een voorzichtige start namen, bovendien was het parcours spekglad van de modder. De vele uitvallers links en rechts in de diepe grachten waren stille getuigen hiervan.
Voor de start van de tweede ronde stonden we 7 seconden voor op de Porsche van Lievens-Hoflack en er ontstond een plezante strijd onder ons beide, waarbij we telkens eens een paar seconden trager waren en dan eens vlugger.
Die strijd werd in de derde ronde verder gezet met als inzet een 2de of 3de plaats in de klasse. Uiteindelijk bleven er 6 seconden over en eindigden we op een 7de plaats algemeen en 2de plaats in onze klasse.
Wij kijken zeer tevreden terug op een geslaagde eerste rally met de 2,4 liter Ascona B, die opnieuw door de serviceploeg van Conxion perfect verzorgt werd.
Volgende afspraak wordt ofwel de LRT rally in Komen (19-20 april) ofwel de rally van Wervik (14-15 juni).
- Lievens Patrick – Hoflack Nico / Porsche 911
De wagen deed het zeer goed, geen problemen. Door verkeerde banden keuze en veel te weinig kennis van de kb’s hebben we niet het gewenste resultaat behaald. De kp's in het donker waren een ramp!! De lichtbak was juist af gesteld zolang je geen gas gaf. Vanaf je optrok zag je niets meer en als extra 20 sec straf tijd.
We hebben maar op de zondag op de laatste service de juiste banden keuze gemonteerd. Dat meteen resultaat bracht, maar te laat natuurlijk. Zonder echt te forceren reden we gemakkelijk 13sec rapper.
Graag had ik nog een bedanking aan Nico de co –piloot die dit schitterend heeft gedaan en het service team. Tot misschien in TAC of LR.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Routes Du Nord , Jacques Maroy , Rudi Dekimpe , Wouter Lievens