02-03-2008
RS Moorslede: Reacties na de wedstrijd
Piloten mogen steeds hun reactie ter publicatie doorsturen naar rallylovers.be. Bekijk HIER de foto-reportage van Moorslede. Piloten die interesse hebben om foto's aan te kopen kunnen steeds contact opnemen, ik stuur graag enkele voorbeelden terug via email.
- Manu Mackelberg - Kris D'Alleine / Porsche 911
Manu: "Na de opgave van de twee andere Porsches van De Keyser Sport in de Rally du Nord (wiel afgebroken + sortie voor Lode De Keyser en motorproblemen voor Bart Maes) kwam het er voor ons op aan om zeker aan te komen op zondagavond. Bovendien was het voor Kris en mezelf de eerste keer weer achter het stuur na onze zware uitschuiver verleden jaar in de TBR.
We zijn dan ook heel voorzichtjes gestart en rekening houdende met het natte wegdek in de eerste KP was dit zeker de beste oplossing voor onze Porsche. In de tweede KP hebben we dan een tandje bijgestoken - mede ook omdat het parcours droog kwam te liggen - en konden we 10 seconden van onze vorige tijd afdoen. De volgende KP's besloten we om hetzelfde ritme aan te houden, maar de kleine foutjes op bepaalde punten er uit te halen. Deze tactiek loonde, want zonder ook maar enig risico te nemen, slaagden we er in om nog tweemaal onder onze tijd te duiken, om te eindigen op 5.40 in de laatste KP wat eigenlijk onze doelstelling was.
Wij tevreden met het mooie resultaat, de service crew tevreden wegens geen grote problemen en teamchef De Keyser content dat toch één van de Porsches de eer van het team kon hoog houden. Na de rally hadden we nog een klein etentje met sponsors en supporters in café St-Jozef in Slypskapelle om de seizoensopener te vieren en daarna hebben we ook nog een aantal potten gepakt met de collega's in de tent op de Plaats in Dadizele.
Nog een serieuze merci aan onze service mensen Norbert en Wouter die de laatste dagen heel wat werk in de auto hadden gestoken en niet te vergeten ook onze plaatselijke sponsor Kipservice Foulon voor de financiele steun en de lekkere kip aan't spit op ons etentje.
Hopelijk tot in Tielt."
- Bert Coene - Wernber Thores / Mitsubishi Lancer EVO VIII
Gisteren werd dus de rallysprint van Moorslede gereden.
We gingen wat rustig van start om de wagen wat aan te voelen, want we hadden nog geen meter getest met de wagen. Het is niet meer evident om met zo een wagen eens een test te organiseren. Na de eerste ronde stonden we toch al op een 15e plaats algemeen en een 4e plaats in de klasse, na 3 ervaren rotten in de Mitsubishi's.
In de 2e ronde kregen we van langs om meer een goed gevoel in de wagen, nog wel wat aanpassen aan de remzones, maar het begon al te vlotten. We klommen 3 plaatsen omhoog en kwamen op een 12e plaats.
Ronde 3 gingen we nog eens aanvallen om nog wat hoger op te klimmen. Door een plaatselijke tijdsopnemer kregen we achteraf te horen dat we op het rondje rijden aan de start 3 seconden rapper waren dan de ronde ervoor. Maar het mocht niet zijn, naar het einde van de Kp toe begaf de koppeling het. We dachten dat het de koppeling was maar achteraf gezien moet er iets gebroken zijn en meegedraaid hebben in het huis rond de koppeling en veel schade aangericht ook aan de versnellingsbak. Einde van de wedstrijd. Jammer maar we hebben wel een goed gevoel voor de deelnames aan de komende wedstrijden.
Rendez-vous in Tielt op 5 April.
- Geert Beauprez - Tony Descamps / Porsche 911
Na de veel te vroege opgave in de Legends Boucles de Spa, besloot Geert Beauprez om aan de rallysprint van Moorslede deel te nemen als laatste test voor de East Belgian Rally. Dit wordt meteen de eerste belangrijke proef voor het Belgisch Historic kampioenschap. Net als in Spa was ook nu Tony "Blinkie" Descamps ingeschakeld als co-piloot.
Van in de eerste ronde zondagmorgen was het duidelijk dat de strijd om de overwinning in het Historic-gedeelte zou gaan tussen thuisrijder Geert Vandoorne met de Ford Escort en Geert Beauprez met de vertrouwde Porsche 911.
"De Buze" nam naar eigen zeggen een voorzichtige start, maar moest toch maar enkele hondersten van een seconde toegeven tijdens de eerste rit op Vandoorne. Gaandeweg droogden door de strakke wind de wegen goed op en kwam Geert Vandoorne iets in het voordeel. Zowel in de tweede als in de derde rit moest onze Porschist een viertal seconden toegeven op de sympathieke Ledegemnaar. In de laatste rit klokten ze net dezelfde tijd af. Het was een boeiende en voor de rijders een leuke strijd geweest, waarbij vooral de vele toeschouwers als winnaars uit de bus kwamen, want het spektakel dat Vandoorne en vooral De Buze verkochten was zeker niet min te noemen.
De donkerblauwe Ford Escort van Roelens-Haerinck eindigde op de derde stek op bijna één minuut. Mede door het feit dat Chris Debyser ruim 10 minuten verloor in de laatste rit door problemen aan de Opel Transeurope.
Geert Beauprez was dik tevreden met de dichtste ereplaats. "Aan Geert Vandoorne kan ik in normale omstandigheden toch niet tornen. Ik ben heel blij met mijn tweede plaats. De wagen deed het prima en alles laat dan ook het beste verhopen voor de komende East Belgian, verreden op 15 en 16 maart aanstaande. Het is niet de bedoeling om voluit te gaan voor de eindzege aldaar, maar wel zorgen dat we met de nodige punten voor het kampioenschap kunnen huiswaarts keren. Ik hoop hiermee dan ook enkele kritikasters de mond te hebben gesnoerd. Beauprez heeft bewezen dat hij nog kan finishen!"
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Short Rally Moorslede , Emanuel Mackelberg , Bert Coene , Geert Beauprez