25-01-2022
2022 - Asaf getint programma voor Gunther Luyckx
Een terugblik op 2020 - 2021
Hopelijk een compleet seizoen, eentje waar wij niet meer moeten vrezen voor annulaties door de overmacht die we al twee jaar kennen.
Het jaar 2020 waren wij vol goede moed begonnen in Hannuit. De Saxo was in de winter 2019-2020 voorzien van een nieuwe ophanging, eentje die wij nu volledig kunnen afstellen naar ons gevoel. Doordat wij geen testkilometers konden maken, was het niet makkelijk in de natte omstandigheden direct onze draai te vinden met de nieuwe ophanging, deze werd dan ook iedere servicebeurt meer en meer naar onze hand gezet.
De rest van 2020 moeten wij hier niet uit de doeken doen. Op 8 maart was het de Rally van Hannuit en op 18 maart werd de lockdown in het leven geroepen. We hebben toch een beetje ‘geluk’ gehad om nog te mogen genieten van onze sport.
Wat doe je dan in een lockdown? We hadden allesinds een zee van tijd, een auto die ingeschreven en verzekerd was, maar hier krijg je geen cent van terug. Dan maar de tijd spenderen om de auto nog te verbeteren.
In 2019 werd al de overgang gemaakt van een MA versnellingsbak wat standaard in iedere Peugeot 106, Citroën Saxo zit, naar een BE versnellingsbak wat sterker is maar niet te vinden in een 106/Saxo. Dit zorgde voor het nodige opzoekings-en aanpassingswerk. De BE bak maakte de overstap naar een klauwbak of zoals vele het kennen ‘dogbox’ een stuk gemakkelijker, dit was dus ook de logische keuze als upgrade voor 2020.
De aanpassingen aan het bakhuis en bedieningsmechanisme namen redelijk wat tijd in beslag (wij doen alles zelf…), waardoor wij pas klaar waren in maart 2021, klaar voor het nieuwe seizoen. De start werd echter weer uitgesteld tot de Shortrally van Kasterlee. Hier herontdekten wij een compleet andere Saxo. Het was een wereld van verschil en wat een zalig gevoel! Het klein wit “autooke” waar wij nagenoeg ieder weekend wel tijd aan spenderen, was plots een knappe rallywagen geworden. Eentje waar je een werkelijk racegevoel in krijgt.
Hierna hebben wij nog Jean-Louis Dumont en de rallysprint van Villersois kunnen rijden. Jammer genoeg vielen wij in deze laatste uit doordat het reservoir van de radiator was ‘ontploft’. Ergens gedurende het jaar was 1 elektrisch circuit van de koeling uitgevallen, in Villersois het tweede….
Wat brengt het rallyseizoen 2022 voor L&C Rallying?
De rally van Hannuit zal de eerste rally van dit jaar worden. Hierna hopen wij nog een ASAF programma te vervolledigen met eventueel Trois-Ponts, Principaute, Jean-Louis Dumont. Ons programma kan altijd nog wijzigen afhankelijk van tijd en budget. Een deel van ons team zit namelijk ook in het serviceteam van Franky Boulat die uiteraard deelneemt aan het Racb M-cup programma.
Alvast nu al bedankt aan alle helpende handen, zonder hun krijgen wij niks klaar!!
Speciaal dank aan: Classic Rally Technology, Blix Motorsport, DGO motorsport
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Gunther Luyckx