29-11-2021
Wedstrijdverslag - Rally van Kortrijk - KB Technics
Zoals ieder jaar is de rally 6 uren van Kortrijk een belangrijke afspraak voor de meeste piloten daar deze wedstrijd voor het grotendeel ook de laatste van het seizoen is en velen van de gelegenheid gebruik maken om hun sponsors uit te nodigen op dit evenement. Ook onder de tenten van KB Technics was dit het geval.
Met twee teams aan de start beloofde dit een gezellige drukte te worden tijdens het weekend. Als eerste namen Gregory Vanovertveldt met co Jan Syx de start op zaterdagavond in hun BMW 1M op de site van Lavano in Moeskroen. Het doel was om zonder zotte toeren de proef uit te rijden en heelhuids terug te keren naar Kortrijk. Zo gezegd zo gedaan, alleen besliste een nukkige alternator daar anders over. Bij het binnenrijden van kortrijk begaf de stroom het volledig en moest Gregory de booster aansluiten om terug op de service te geraken waar wonder boven wonder de alternator plots weer het volle pond bleek te geven. Intussen waren ook Danny Kerckhof met co Kristof Dejonghe vertrokken naar Lavano in hun BMW M3 om het historic gedeelte aan te vangen. Ook zij beslisten om geen gekke dingen te doen maar toch een strak tempo aan te houden wat resulteerde in een derde plaats algemeen bij de historics.
Zondagmorgen was het metéén duidelijk dat de dag vele verassingen zou brengen daar de kp’s er spekglad bij lagen door de reeds gevallen regen en de buienradar beloofde niet veel goeds. Deze keer konden Danny en Kristof als eerste de service verlaten om aan hun eerste ronde te beginnen. Ook zij kregen te kampen met electrische problemen op de M3 maar konden de wedstrijd verder zetten. Later zou blijken dat dit te danken was aan regen goden die het niet zo gemunt hebben op electrische bedradingen in koers auto’s. Beide heren kwamen terug de service binnen op een derde plaats algemeen bij de historics.
Intussen waren Gregory en Jan ook van start gegaan voor hun eerste ronde op spekgladde wegen rond Kortrijk. Maar na de finish van kp Moeskroen begon de alternator terug zijn keuren van de avond voordien te krijgen en moest terug een beroep gedaan worden op de booster die mee genomen was in geval van... Intussen werd op de service alles voor bereid om een nieuwe alternator te plaatsen. Door dit voorval zakten zij verder weg in het klassement en moesten zich tevreden stellen met een 57 ste plaats algemeen.
Danny was intussen begonnen aan zijn tweede ronde waar hij nog steeds last had van electrische problemen op de M3. Doch kon hij de wedstrijd nog steeds verder zetten. Sterker nog, door het uitvallen van Didier Vanwijnsberghe namen de heren de leiding over in het historic gedeelte, een plaats die ze niet meer uit handen zouden geven. Bij de service na de tweede ronde kon ook het electrisch probleem worden opgelost. Bij een strak tempo tijdens de derde ronde werd de mooie Euroshop M3 naar de eerste podium plaats gestuurd en konden Danny en Kristof de winst bij de historics opstrijken.
Bij Gregory en Jan leek de pechduivel plaats genomen te hebben in de 1M .Met het vervangen van de alternator was het electrische probleem van de baan maar tijdens de tweede ronde zakten de heren nog verder weg in het klassement door twee lekke banden en nog eens een sortie erboven op. Een mens zou voor minder ontmoedigd zijn. Maar wie Gregory kent, weet dat hij van opgeven niks moet weten dus zonder naar het klassement te kijken werd de wagen terug klaar gestoomd voor de laatste ronde. Maar nog was hij niet van de problemen verlost. Aan de start van de voorlaatste kp moesten de mannen definitief de handdoek in de ring werpen. Van een pech rally gesproken...
Beide teams wensen hun trouwe sponsors nog te bedanken voor afgelopen jaar .
Ook voor KB technics was deze wedstrijd de laatste van het hectische seizoen waar Covid 19 roet in het eten kwam strooien maar waar we toch mooie momenten beleefd hebben met onder andere Tom Ceuppens en Frank Werner die de M-cup op hun naam wisten te schrijven na een uiterst spannende Sezoensrally, maar ook met Lieven Vinckier en Andy Callewaert die steeds sneller en sneller worden met hun Limoncello Mini Cooper. Hopelijk kunnen Cris Algoedt en Danny Debusschere terug onze rangen vervoegen volgend sezoen en wordt alles weer als voorheen...
Prettige feestdagen gewenst aan iedereen vanwege het ganse KB Technics Team.
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : Grégory Vanovertveldt , Danny Kerckhof , KB Racing