10-07-2019
TBR Rallysprint - Complete voorbeschouwing
Komende zondag is er in Oekene (Roeselare) de vierde editie van de TBR Rallysprint. Op de VAS kalender staan nog maar amper 2 rallysprints, jammer want dit is echt wel de ideale formule om de eerste stappen te zetten in de rallysport. Ook voor de toeschouwers niets dan voordelen, zonder zich te verplaatsen kan men genieten van een dagje rallysport. Afspraak komende zondag in Oekene!
Deelnemers
Ongeveer 100 deelnemers schreven zich in voor deze wedstrijd en we mogen ons opnieuw opmaken voor een spannende strijd voor de eindzege. Favoriet voor deze zege is Paul Lietaer in zijn Ford Escort Cosworth, maar er zal hard moeten gereden worden vanaf de eerste meters er zijn immers nog enkele kandidaten!
Steve Bécaert had plannen om met een R5 aan de start te komen, maar de mechanische problemen en de bijhorende kosten gooiden roet in het eten. Toch vertrekt de winnaar van vorig jaar met zijn Lancer EVO X opnieuw als één van de favorieten. Net zoals de jonge Niels Reynvoet, die na een sterk seizoensbegin opnieuw achter het stuur kruipt van de Skoda Fabia R5. Daarnaast ook nog de EVO 9 van de immer snelle en uitbundige Lorenzo Bossu, de ex-Lefevere EVO X R4 van Thierry Deconinck en de Danneels BMW 1 van Cris Algoedt.
De belangrijkste outsiders en kandidaten voor een top 10 plaats zijn de Subaru WRC's van Jeoffrey Lerminez (Impreza S6 WRC) en David Camping (Impreza S10 WRC),f de Lancers van Kurt Boone (EVO 6), Bjorn Rambour (EVO 6) en Damon Noyelle (EVO 7) of de BMW's van Jelle Segers en Brecht Lievens. Ook de snelle Clio R3 van Koen Lauwaert en de snelste div 1-2 wagens mogen een top 10 plaats ambiëren.
Bij de Historics is de vraag eerder wie tweede zal worden. De Ford Escort Cosworth van Paul Lietaer is op papier onklopbaar... In totaal zijn er 21 historics aan de start. Het lijkt een open strijd te worden tussen de Opel Kadett van Danny Vancoillie, de Volvo 242 Turbo van Bram Fonteyne en de Opel Ascona van Ronny Declerck.
Parcours
Het parcours werd niet gewijzigd tegen over de editie 2018. Het parkoer is overal toegankelijk voor het publiek, maar de organisatie zet vooral in op het publiekspunt.
Om ongevallen en vertragingen te vermijden zal tussen iedere ronde het parcours geveegd worden ter hoogte van het publiekspunt. Aan dit punt werd in het verleden al meer dan eens een elektriciteitspaal afgereden door de vele stenen op de baan...
- Rallycentrum: De Platte Tube
- Servicepark: Armoedestraat, Roeselare
- Technische controle: Autobedrijf Vankeirsbilck
Trefwoorden
Klik op een van volgende trefwoorden om alle artikelen te lezen : TBR Short Rally