Rally Lovers logo
MR Solar Verzekeringen Delaere FLY motorsport verhuur Ford Fiesta R2T - C2 R2 Max ex-usine Yprauto http://www.daviddesign.be

25-07-2008

Oudenburg: Reacties na de wedstrijd - deel 3

  • Steven Dolfen - Tom Debergh / Citroen C2 R2 Max

    Short was hij wel ... nog nooit had ik een rally zo goed voorbereid als deze , afstelling wat veranderd van de auto , perfeckte nota's , s morgens keivroeg opgestaan om nog de vette plekken te gaan bekijken , ....

    We wisten wel dat het vanaf de eerste meter te doen ging zijn . De eerste waaiers passern vlot , maar op de laatste flauwe links die we als 0 hadden staan liep het al mis . De wagen brak uit op rechts , bij het terugnemen komt het linkerwiel in de natte graskant . Gevolg , de wagen draait hem 180 graden en met de kont gaan we keihard den decor binnen ... om aan de overkant van de straat tot stilstand te komen , op ons dak . De kas was volledig naar de knoppen , er lag zelfs een stuk van de ruit op een hangaar wat verder . een geluk bij een ongeluk is dat de mechaniek gespaard bleef en dat enkel de carroserie kapot was . al mag ik niet vergeten te zeggen dat de achtertrein ook enkele meters verder lag ....

    Ik heb een enorme mentale en fysieke slag gekregen . stijf da ik ben , ook tom had het enorm moeilijk nadat hij met benoit eraf was gegaan in ieper . Maar stoppen , dat is maar efkens in min kopje geweest . Vrienden , supporters , collega piloten , sponsors allemaal bedankt voor de steun. We zien elkaar opnieuw in staden ofwel kasterlee met de 106 natuurlijk.


  • Brian Renier - Thierry . / Peugeot 206

    Na op verlof te zijn geweest in Spanje net op tijd terug om te starten in Oudenburg, resultaat: 19 algemeen groep n, is een goede uitslag voor ons met onze volledig standaard staande 206 alwetende dat we eigenlijk 12de zijn, door een fout in de rekenkamer hebben ze ons 2 minuten straftijd aan onze broek gelapt, men heeft mij de fiche getoond van de vierde ronde waar het te laat klokken van 12 minuten aan tk ettelgem werd vastgesteld, wat blijkt dit is de kaart van nummer 37 terwijl wij met nummer 87 reden, jammer maar de klachtentijd van 30 minuten was reeds overschreden, dit geeft wel veel goede moed voor de toekomst, we weten wat we waard zijn, van de rally zelf maakten we er een geslaagd weekend van met continu verbeterde tijden, enkel 1 klein warm momentje op kp 8 maar we deden wel 38 seconden beter dan kp2. We hebben ons rot geamuseerd. Op naar de rallysprint van Staden waar ik normaal met mijn vrouw ging rijden, maar het wordt toch met mijn vertrouwde co Thierry die mij voor de tweede keer navigeerde op 3 rally's, vorige keer was koekelare eind vorig jaar waar ik mijn debuut achter het stuur maakte.

    Voorts wil ik nog Thierry bedanken voor de vlekkeloze nota's, hij heeft eindelijk ook eens dit jaar de finish gehaald! Bedankt aan team Philcars want die 206 heeft WEERAL niet tegengeprutteld, reeds de 11de rally op rij zonder mechanisch probleem. Proficiat aan Bjorn en Koen met het mooie resultaat verder te zetten met de fiesta.


  • Renier Bjorn - Derynck Koen / Ford Fiesta

    Na Wervik met de Fiesta wou ik niet meer in onze 206 plaats nemen en broer Brian zag het ook wel zitten om de rest van het jaar zelf te rijden. Zo zijn we met alle partijen vlot tot een budgetvriendelijke overeenkomst gekomen om zo de resterende wedstrijden af te werken. Eerst hadden we dus de Short Rally te Ettelgem, vooraf was de doelstelling om de finish te halen met de bijhorende punten voor het kampioenschap en ook geen brokken maken om de rest van het jaar niet in budgettaire problemen te komen. Toch was de hoop er om de prestatie van in Wervik te bevestigen en goeie tijden te draaien.

    Deze keer 3x de kp's kunnen verkennen zoals het hoort, nodig want parcourkennis had ik daar niet echt, en we konden vol moed de strijd beginnen. Zondagmorgen was het bewolkt en moesten we een bandenkeuze maken, we kozen slicks en efkens paniek toen het begon te regenen maar dat duurde niet lang en zo op weg voor de 1e ronde. Kp1 lag er goed bij maar op kp2 was het in iedere koord vettig waardoor de wagen in het uitkomen telkens zelf zijn weg zocht. Intermediums waren misschien wel beter geweest. Toch waren we verbaasd toen we in de stand 1e in de klasse en 2e groep n bleken te zijn met 1 sec voor op Huyghe. Dus de 2e ronde op intermediums gestart en de tijden serieus kunnen verbeteren. Op de lange kp kregen we wel 10 sec aan onze broek en dus 2e in de klasse en 3e groep n. De wegen en koorden lagen zo goed als droog en dus opnieuw op slicks voor ronde 3 en 4 en zo hebben we telkens onze tijden van de vorige ronden kunnen verbeteren waardoor we onze 3e plaats in div 1-2 en 2e klasse D veilig hebben kunnen stellen.

    Opdracht volbracht dus en nu eerst zomervakantie! De Fiesta ging optimaal, de Hankookbanden zijn super, de sfeer dik in orde, enkel ons startnr (83) en het vele wachten vielen dik tegen maar anders toffe dag gehad. Iedereen ne dikke merci, ook de servicemannen/vrouwen. Copiloot Koen zal in Staden zijn debuut maken als piloot en dit ook aan het stuur van de Fiesta, bij deze wens ik hem veel succes! De volgende afspraak is Hemicuda Rally waar ik met veel verlangen naar uitkijk maar rond de omloop van vlaanderen eerst nog het vrouwke bijstaan bij de geboorte van ons 2e kindje!


MR Solar
Verzekeringen Delaere
FLY motorsport verhuur Ford Fiesta R2T - C2 R2 Max ex-usine
Yprauto
http://www.daviddesign.be

Trefwoord(en)

Verwante artikelen